۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۲۶۷

یک ششم روحانیان اصفهان در دوران جنگ به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به کثرت شهدای روحانی در اصفهان گفت: یک ششم روحانیان اصفهان در دوران جنگ در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.
سومين يادواره شهدا و ايثارگران روحاني اصفهان



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین طیبی‌فر، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به این که اولین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان سه سال پیش برگزار شد و در آن جلد نخست کتاب شاهدان روحانی رونمایی شد، ابراز داشت: در آن کنگره حدود 4 هزار طلبه و روحانی و خانواده‌های شهدای روحانی شرکت کردند و دستاوردهای بسیاری از جمله برگزاری یادواره‌های شهدای مدارس علمیه اصفهان در برداشت.

حجت الاسلام طیبی فر بیان داشت: امسال در آستانه سومین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان دومین جلد از کتاب شاهدان روحانی با موضوع زندگی شهدای روحانی شاخص اصفهان منتشر شد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، حوزه علمیه اصفهان حدود 4 هزار طلبه و روحانی داشته است، گفت: از این تعداد 590 نفر یعنی حدود یک ششم طلاب و روخانیان اصفهان در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: روحانیت شیعه همواره با هرگونه فساد، ظلم، استکبار و استبداد به مبارزه پرداخته و پرچمدار این مبارزه بوده و این حقیقت را با جانفشانی خود در راه اعتلای اسلام به اثبات رسانده است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی با هدایت رهبری بزرگ از حوزه علمیه قم به پیروزی رسید و امروز در ادامه آن حرکت مبارک صدای استکبار ستیزی و اسلام خواهی مردم از گوشه و کنار جهان شنیده می‌شود.

دبیر کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان گفت: امروز رسالت روحانیت دو چندان است چرا که باید به گذشتگان خود نگاه کنیم و ببینم آنها چگونه برای حفظ اسلام مقاومت و ایستادگی کردند./965/پ203/ع

ارسال نظرات