۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۲۷۶
عضو خبرگان رهبری:

روحانیت اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین اقدامی در راه کم‌رنگ‌ کردن مسائل دینی صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش روحانیت در دفاع از اسلام در طول تاریخ گفت: روحانیت تا زنده است به اذن خدا اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین اقدامی در راه‌ کم‌رنگ ‌کردن مسائل دینی به صورت گیرد.
سومين يادواره شهدا و ايثارگران روحاني اصفهان آيت الله حسيني بوشهري در سومين يادواره شهدا و ايثارگران روحاني اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در سومین کنگره شهدای طلبه و روحانی اصفهان با اشاره به جایگاه انسان در بین سایر مخلوقات گفت: انسان از یک سو اختیار و از سوی دیگر غریزه دارد و برهمین اساس اگر در مسیر هدایت الهی قرار گیرد، بالاترین مخلوقات خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری عقل را به عنوان حجت باطن دانست و گفت: خداوند برای هدایت انسان ها افزون برحجت باطن، انبیا و اوصیا را به عنوان حجت ظاهر برای هدایت انسان ها فرسناده است.

وی با بیان این‌که دوران پیامبری با رسالت حضرت محمد‌(ص) به پایان رسید، افزود: بعد از پیامبر‌(ص) ائمه (ع) هدایت بشر را بر عهده داشتند و در دوران غیبت نیز هدایتگری جامعه بر عهده علمای دین قرار داده شده است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مهم‌ترین ویژگی علمای دین مرزبانی فرهنگی آنها است که اگر نبود مرزبانان جغرافیایی نیز نبودند.

وی با بیان این‌که تربیت یافتگان جهاد و شهادت در دامن روحانیت پرورش یافته اند، اظهار داشت: بر همین اساس در روایات اسلامی مداد علما افضل بر خون شهدا است و شفاعت در قیامت اول مربوط به انبیا، بعد علما و بعد از آن متعلق به شهدا است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: رضا‌خان در دوران خود تلاش کرد به بهانه‌های مختلف عرصه فعالیت روحانیت را کاهش دهد و برهمین اساس سازمان ثبت اسناد را تاسیس کرد تا مردم برای ثبت املاک خود به روحانیت مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: تلاش‌های رضا‌خان ثمری نداشت و مردم ما از دل همین جامعه با هدایت روحانیت مترقی برخاسته از حوزه ها، از دل مساجد به‌پا خاستند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز پژواک انقلاب ما در انقلاب ها و شعارهای انقلاب های مردم کشورهای منطقه مشاهده می شود.

وی به حرکت روحانیت برای حضور در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود: اگر روحانیت درس و مدرسه را رها نکرده بود امروز این اعتماد بالا را در بین مردم نداشت. مردم ما احساس کردند، اگر روحانیت از جهاد و شهادت دم می‌زند خود آن را احساس کرده و پیشگام در این عرصه است.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای طلبه و روحانی اصفهان گفت: این مساله مایه افتخار و بالندگی اصفهان و دیگر حوزه‌های علمیه است، همچنین در کشور از هر هزار نفر طلبه ورحانی چهل نفر به شهادت رسیده‌اند در حالی که در بین سایر اقشار از هر هزار نفر 4 نفر به شهادت رسیده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عزت روحانیت در گرو این بوده که با کمترین امکانات توانسته است تا کنون از اسلام دفاع کند، گفت: اگر علما ملامتی ببینند، به یاد آزار و اذیت‌های رسول خدا می‌افتند و در راه دین هیچ‌گاه صحنه را ترک نخواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری ابراز نگرانی از هجمه های ضد دینی را از دیگر ویژگی‌های روحانیت دانست و افزود: امروز اگر روحانیت فعالیتی ضد اسلامی ببینند از هر مسؤولی که باشد یکصدا فریاد می زنند و نمونه های آن در خطبه های نمازهای جمعه سراسر کشور مشهود است.

وی تاکید کرد: روحانیت تا زنده است به اذن خدا اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین اقدامی در راه کم‌رنگ کردن مسائل دینی صورت گیرد./965/پ202/س
ارسال نظرات