۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۲۸۹
در دیدار مسؤولان حج مطرح شد؛

انتقاد آیت الله موسوی اردبیلی از پرداخت وام های ربوی برای ثبت نام حج

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، از پرداخت تسهیلات و وام به متقاضیان ثبت نام عمره از سوی برخی از بانک ها انتقاد کرد و با بیان اینکه این مساله مخالف احکام شرعی است، گفت: دریافت پول از سوی بانک ها و سود گرفتن، شرعا درست نیست.
آيت الله موسوي اردبيلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان، از اقدامات این سازمان قدردانی کرد و گفت: بحمدلله آن گونه که ما شنیده ایم اقدامات سازمان حج و زیارت در راستای خدمت رسانی به زائران بهتر از سال های قبل بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به حساسیت های موجود بر عدم خلط مسائل سیاسی در امور مربوط به حج تاکید کرد و گفت: باید از اموری که موجب حساسیت می شود پرهیز کرد و بایستی مسائل سیاسی را از مسائل زیارتی جدا نمود.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی خاطرنشان کرد: اگر مسائل زیارتی و امور مربوط به حج با مسائل سیاسی مخلوط و قاطی شد مشکلاتی ایجاد می شود و باید سعی کرد از این مساله اجتناب شود.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از مشکلات جزیی در امور مربوط به اعزام زائران، تاکید کرد: اینکه برخی فرش یا سایر محصولات را ببرند و در عربستان بفروشند، اینها شایسته نیست و اگر کم شود یا اصلا نباشد بهتر است.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی افزود: این مسائل خوب نیست و موجب وهن می شود، اینها را به زائران بگویید و تذکر دهید که طمع نکنند و این وسایل را با خود همراه نبرند.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات و وام به متقاضیان ثبت نام عمره از سوی برخی از بانک ها انتقاد کرد و با بیان اینکه این مساله مخالف احکام شرعی است، گفت: دریافت پول از سوی بانک ها و سود گرفتن، شرعا درست نیست.

رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز در این خصوص گفت: بانک ها خودسرانه اقدام به انجام چنین کاری کرده بودند و بعد از اینکه ما از نظرات مراجع عظام تقلید و رهبری مطلع شدیم موضوع را به بانک های ابلاغ کردیم و جلوی آن را گرفتیم.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در پایان خطاب به رییس سازمان حج و زیارت گفت: من امیدوارم شما موفق باشید و بتوانید به خوبی رسالت خود را انجام دهید و به زائران بیت الله الحرام خدمت کنید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت گزارشی از فعالیت های این سازمان ارائه کرد و از اعزام یکصد هزار زائر ایرانی به کنگره عظیم حج خبر داد./924/پ202/ج
ارسال نظرات