۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۳۱۰
امام جمعه تبریز:

خروج اشغالگران تنها راه صلح و ثبات در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تسلیت ترور برهان الدین ربانی، گفت: خروج اشغالگران از عراق و افغانستان تنها راه صلح و ثبات در منطقه است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: سوم مهر یادآور تجاوز اشغالگران ایالات متحده آمریکا به کشور افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم است، واقعه ای که نه تنها مردم مظلوم این کشور را از تروریسم نجات نداد، بلکه پای جنایتکاران حقوق بشر و بین المللی را به خاورمیانه باز کرد.

وی با تسلیت ترور برهان الدین ربانی، منادی صلح افغانستان توسط گروهک تروریستی طالبان خاطر نشان کرد: آمریکا برای حراست از پایگاه های نظامی خود در منطقه به دنبال حضور طولانی مدت در عراق و افغانستان است، اما باید تاکید کرد که خروج اشغالگران از عراق و افغانستان تنها راه صلح و ثبات در منطقه است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حادثه 11 سپتامبر تنها بهانه ای برای اشغالگری و چپاول سرمایه های امت اسلامی از سوی استکبار جهانی بوده است، گفت: دولت آمریکا که همواره بر طبل تو خالی حقوق بشر و آزادی بیان کوبیده است، امروز در مقابل هرگونه تحقیق و سخن درباره حادثه تروریسی 11 سپتامبر موضع می گیرد، که نشان از دست هایی پشت پرده در این حادثه است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برکات و دستاوردهای آن دوران امروز در عرصه های رشد و بالندگی ایران اسلامی تجلی یافته است، در حقیقت بیداری اسلامی از برکات خون شهدا و صدور آرمان های انقلاب اسلامی در منطقه است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بخش هایی از منویات رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیداری اسلامی تصریح کرد: رهنمودهای معظم له چراغ راهی برای ادامه نهضت اسلامی مردم منطقه است، همچنان حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند؛ امت مسلمان نباید به منافع زودگذر و مقطعی انقلاب خود اکتفا کنند.

وی با تاکید بر توجه ویژه و عمیق به رهنمودهای ولی فقیه گفت: مردم مسلمان منطقه نباید فرصت سوء استفاده به ابرقدرت های جنایتکار که قصد تعرض به مرزهای اسلامی را دارند، بدهند، امروز حفظ و حراست از دستاوردهای بیداری اسلامی مهمترین وظیفه انقلابیون به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی با عزت و اقتدار مقابل هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی دشمنان پاسخی کوبنده خواهند داشت، گفت: دشمنان بدانند با وجود نبروهای مسلح و ولایی قوی در ایران اسلامی، هرگونه تجاوز با پاسخی دندان شکن همراه بوده و جوانان غیور ایرانی متجاوزین را سر جای خود خواهند نشاند.

آیت الله شبستری در پایان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، خواستار بهره مندی از سیره و معارف اهل بیت در زندگانی مسلمانان شد و گفت: هیئات حسینی بایستی با شکوه هر چه تمام تر در جهت ترویج مبانی شیعی تلاش کنند./935/ پ201/ص
ارسال نظرات