۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۳۲۲
رهبر شیعیان بحرین:

هیچ کس حق مجبور کردن ملت به حضور در انتخابات را ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین تاکید کرد که هیچ کس حق مجبور ساختن ملت به حضور در انتخابات را ندارد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه عشق به وطن از ایمان است گفت: یک فرد مسلمان مومن همواره به وطن خود عشق می ورزد و شر هیچ خلقی را نمی خواهد. عشق یک مومن به وطن سبب می شود تا همواره در جهت خیر و اصلاح کشور باشد و برای رفاه و آرامش در وطن خود تلاش کند و این امر تنها با جلب رضایت خداوند در اقامه قسط، عدالت، تمسک به حق، خضوع در برابر طاعت پروردگار، راضی بودن به رضای خدا و پایبندی به شرایع دینی محقق می شود.

وی افزود: مومن هیچگاه وطن خود را به مخلوق خدا نمی فروشد و هیچ بهایی را برای فروش وطن نمی یابد. هیچ ثروتی نمی تواند موجب فروش خود، فرزند، خانواده و هموطنان از سوی یک انسان مومن و محترم شود. اگر مومنان پرهیزکار و صاحب حق و مسلمانان فراوانی در خارج از کشور وجود داشته باشند در داخل کشور نیز مطئمنا حضور دارند و نمی توان وطن را به این بهانه فروخت.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: کسانی که هیچ ارزشی جز مال و قدرت نمی دانند و از اینکه دنیا تنها برای آنان باشد سیر نمی شوند و دین و شرف و احترام به بشر را نمی فهمند اقدام به فروش وطن و مقدسات می کنند.

وی با اشاره به برنامه های فریبنده رسانه های عربی علیه قیام ملت های عربی اظهار داشت: رسانه های عربی به شدت می کوشند تا قیام ملت ها را از روند اصلاح طلبانه به سمت فروش وطن به بیگانگان سوق دهند تا بر اساس آن بتوانند ضرورت اصلاح و تغییر فرار کرده و چهره انقلاب ها را مخدوش سازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: نظام های عربی برای ماندن در قدرت و ادامه ظلم بر مظلومان و از بین رفتن کرامت انسان ها حاضر شدند ثروت های وطن را در اختیار بیگانگان قرار دهند.

خطیب جمعه شهر دراز درباره انتخابات میان دوره ای پارلمان که قرار است فردا در بحرین برگزار شود گفت: نتایج این انتخابات از سوی مقامات ترسیم شده و هیچ ارتباطی با آرای مردم ندارد. پارلمان و مجلس شورا نیز محکوم به حضور اغلبیت وابسته به نظام هستند، حوزه های انتخاباتی به شدت مخدوش بوده و تنها نیازهای حکومت را برآورده می سازند، هیچ کس حق تحریم انتخابات را ندارد و حتی نمی تواند نظر خود را درباره انتخابات که با اهداف رژیم مغایرت دارد را اعلام کند.

وی افزود: مخالفان اگر به پارلمان راه یابند با دشمنی و توطئه های شدیدی در قالب خیانت، مبارزه و ناکام ساختن پروژه های مورد نیاز کشور متهم می شوند و در برابر هرگونه فعالیت های اصلاح طلبانه ایستادگی صورت می گیرد.

آیت الله قاسم با تاکید بر اینکه انتخابات اختیار است و هیچ کس حق مجبور ساختن مردم جهت حضور در آن را ندارد بیان داشت: دولت بر خلاف دموکراسی حاکم بر جهان، مجازات سنگینی را علیه کسانی که انتخابات را تحریم می کنند اعمال خواهد کرد. انتخابات یک حق سیاسی بوده و به هیچ وجه واجب نیست، بر اساس قاعده عقلی و قانونی همه مردم مخیرند در انتخابات حضور یابند یا از دادن رای خودداری ورزند.

رهبر شیعیان بحرین رژیم آل خلیفه را به برگزاری انتخاباتی پاک و شفاف فراخواند و تاکید کرد: اگر می خواهید ملت در انتخابات شرکت کند باید انتخاباتی پاک و شفاف برگزار، حوزه های انتخاباتی عادلانه میان همه شهروندان توزیع، پارلمان دارای صلاحیت های کامل باشد و به دخالت های مجلس شورا در امور پارلمان پایان دهید./980/ب901/گ
ارسال نظرات