۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۳۳۲
پس از تحمل ماه ها اسارت؛

هشت شهروند شیعه از زندان های آل سعود آزاد شدند

خبرگزاری رسا ـ هشت شهروند شیعه عربستان، روز گذشته از زندان های آل سعود آزاد شدند.
آزادي شهروندان شيعه از زندان آل سعود
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی، روز گذشته، هشت شهروند شیعه این کشور را که به دلیل شرکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز بازداشت کرده بودند را آزاد کردند.

این افراد به مدت 6 ماه تنها به دلیل حضور در راهپیمایی مسالمت آمیز که با هدف درخواست آزادی زندانیان سیاسی برگزار شده بود در زندان آل سعود بازداشت بودند.

روند آزادی زندانیان شیعه از زندان های سعود از زمانی آغاز شد که علما، خطبای جمعه و اندیشمندان شیعه به مقامات عربستان جهت آزادی زندانیان و از بین رفتن تبعیض شدید علیه شیعیان فشار وارد ساختند.

مقامات آل سعود بیش از 220 شهروند شیعه عربستان را به دلیل شرکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز بازداشت کردند.

سازمان های حقوقی این کشور اعلام کردند با وجود آزادی جمع کثیری از زندانیان شیعه، بیش از 30 جوان همچنان در پشت میله های زندان آل سعود حضور دارند.

گفتنی است شهروندان شیعه عربستان در ماه های گذشته با برگزاری راهپیمایی هایی بر لزوم آزادی زندانیان شیعه که سال هاست بدون محاکمه در زندان های آل سعود حضور دارند تاکید کرده و اجرای اصلاحات سیاسی و از بین رفتن تبعیض طایفه ای شدید علیه پیروان اهل بیت (ع) در این کشور را خواستار شدند.

شیعیان همچنین با قیام مسالمت آمیز ملت بحرین ابراز همبستگی کرده و نیروهای سعودی را به خروج از بحرین و پایان دادن به کشتار مردم مظلوم این کشور دعوت کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات