۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۳۴۲
در سالروز شهادت رییس مکتب جعفری صورت گرفت؛

حضور دو مرجع تقلید با پای پیاده در جمع سوگواران امام صادق

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) رییس مکتب جعفری، حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با پای پیاده در جمع هیئات عزاداری حضور پیدا کردند.
پياده روي آيت الله صافي گلپايگاني در روز شهادت امام صادق/آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری، حضرات آیات‌ حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در قالب هیات های عزاداری به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) پیاده‌روی کردند.

بر اساس این گزارش در این آیین نمادین که هر ساله از سوی این دو مرجع تقلید صورت می گیرد، جمعیت زیادی از طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی حضور پیدا می کنند و به همراه این دو مرجع تقلید به سوگواری می پردازند.

در پی تاکیدات صورت گرفته از سوی مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله وحید خراسانی، هر ساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع)، شهادت امام علی و شهادت امام صادق(ع) هیات های عزاداری با شکوه خاصی در خیابان های شهر مقدس قم حضور پیدا می کنند.

این گزارش حاکی است، حضرت آیت‌الله وحید خراسانی حرکت خود را به صورت پیاده در قالب هیاتی عزاداری از دفترش واقع در خیابان صفائیه ـ کوچه شماره 23 آغاز کرد و تا مقابل حرم مطهر به همراه دیگر اقشار مردمی به عزاداری و سوگواری پرداخت.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز حرکت خود به صورت پیاده به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت را از خیابان انقلاب، کوچه شماره 6 آغاز کرد.

خاطرنشان می شود، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور مراجع تقلید و علما و همچنین شرکت مسؤولان، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت آنان برگزار شد و سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام و بزرگوار پرداختند و مداحان به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات