۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۵۸۴
در اعتراض به بازداشت بانوان؛

شهروندان بحرینی در مناطق مختلف راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شهروندان بحرینی در اعتراض به ادامه بازداشت بانوان این کشور در منامه و سایر شهرها به راهپیمایی پرداختند.
بحرين بحرين راهپيمايي در بحرين راهپيمايي در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان بحرینی، روز گذشته در اعتراض به ادامه سیاست های سرکوب گرایانه آل خلیفه و هتک حرمت و بازداشت تعدادی از بانوان این کشور در منامه راهپیمایی کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی هتک حرمت بانوان و بازداشت جمعی از آنان را مغایر آداب اسلامی و شرعی جامعه خواندند و بر لزوم آزادی فوری بانوان بازداشت شده تاکید کردند.

شهروندان بحرینی همچنین از ادامه سیاست سرکوب و قلع و قمع اعتراضات مسالمت آمیز ملت به شدت انتقاد کردند و رژیم آل خلیفه را به پذیرش خواسته های مردم فراخواندند.

راهپیمایی مشابهی نیز شب گذشته تحت عنوان «وفاداری به زنان مقاوم» در منطقه کرباباد با حضور جمع کثیری از جوانان این منطقه برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با برافراشتن پلاکاردهایی از گستاخی مزدوران آل خلیفه در تجاوز به بانوان و بازداشت آنان را محکوم کرده و این اقدام را لکه ننگی برای نظام عنوان کردند.

گفتنی است مقامات آل خلیفه که از عدم مشارکت ملت این کشور در انتخابات میان دوره ای به شدت خشمگین شده بودند، روز شنبه به شدت به سرکوب معترضان پرداخته و جمع کثیری از شهروندان از جمله تعدادی از زنان را بازداشت کردند.

علما، ائمه جمعه و جماعت، استادان و طلاب علوم دینی و قشرهای مختلف مردم به ویژه بانوان بحرینی در اعتراض به بازداشت جمعی از بانوان از سوی نظامیان آل خلیفه، روز دوشنبه در مسجد شیخ علی بن حماد منطقه باربار تجمع کردند.

دروس حوزه علیمه این کشور نیز از سوی علمای برجسته در این روز تعطیل شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات