۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۶۳۳
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

علما و مفاخر دینی سراسر کشور تکریم می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح حمایتی از ناشران و مؤلفان حوزه دین خبر داد و گفت: طرح تکریم 100 تن از علمای دین در شهرستان های مختلف کشور اجرا می شود.
بهمن درّي، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهمن درّی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: آمار انتشار کتب دینی در پنج ماهه اول سال جاری از حیث عنوان و شمارگان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی از اجرای طرح حمایتی از ناشران و مؤلفان حوزه دین خبر داد و افزود: کنترل‌ بر محتوای کتاب‌ها با پای کار آمدن اساتید حوزوی انجام می‌گیرد و در این بخش چنانچه ناشران به انتشار کتب مفید و ارزشمند در حوزه‌های مختلف اقدام کنند خدمات پیش از چاپ رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این طرح پس از چاپ کتب دینی نیز تمام کتب برای توزیع در کتابخانه‌های کشور خریداری می‌شود.

دری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هویت ملی ملت ایران برگرفته از هویت دینی است، گفت: از ناشران، مترجمان و نویسندگانی که در حوزه فرهنگ ایران پس از اسلام فعالیت می کنند حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: امسال در حوزه کتاب 530 میلیارد ریال اعتبار برای انتشار کتاب و فعالیت های جنبی آن مانند بزرگداشت علما و مفاخر استانی در نظر گرفته ایم، افزون بر اینکه تکریم 100 تن از علمای دین در شهرستان های مختلف از جمله برنامه های این وزارتخانه در جهت حمایت از علما و مفاخر کشور می باشد.

درّی، بیان داشت: تولید فکر، عرضه و توزیع کتاب از ارکان نشر می باشد که نمایشگاه های کتاب این ظرفیت ها را به خوبی به نمایش می گذارد.

وی مراقبت از فضای کتاب در کشور را ضروری عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر این وزارتخانه تحت فشارهای گوناگونی جهت انتشار کتاب هایی با آموزه های مغایر با دین مبین اسلام است و در صورت مخالفت با صدور مجوز برای انتشار اینگونه کتاب ها، مورد انتقاد بسیاری از فتنه گران داخلی و شبکه های ماهواره ای غرب قرار می گیرم.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ششم تا دوازدهم مهر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت 10 تا 20 برگزار می شود./935/پ202/ص
ارسال نظرات