۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۶۴۰
امام جمعه آبادان:

جامعه امروز در سایه خون شهیدان به خودکفایی در بخش های مختلف رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای ارج و تکریمی بر یاد و خاطره شهدای این شهر آسمانی است افزود: خون شهیدان نشان دهنده پیروی تام از ولی فقیه را بازگو می کند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی در مراسم یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که روز گذشته در محل سینما نفت این شهر برگزار شد با بیان این که امروز باید با نگاه دقیق‌تر به آینده، نیروهای مورد نیاز در پیش‌رو را تربیت کرد گفت: جایگاه رفیع شما فرهنگیان بسیار شامخ و استوار است، لذا با آموزه‌های بلند و فراگیر کادر آموزشی و متعلمان است که نسل جوان از جهل خارج شده و با فرامین و رهنمون‌های اهل بیت آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند لسان و آموزش متعلمان بزرگ، اندیشمندان اثرگذار و مربیان راه حق است گفت: امروز جامعه ایران و جهان به دنبال تغییر بوده چرا که این تغییرات سرمنشأ برآورده کردن نیازهای انسان‌هاست. به تناسب نیاز مردم فردا، امروز باید آموزه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی، پرورشی و دیگر رشته‌های متفاوت را به فرزندانمان انتقال دهیم.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با اشاره به هفته دفاع مقدس و جانفشانی جوانان این مرز و بوم در 8 سال جنگ تحمیلی علیه رژیم بعثی عراق یادآور شد: جامعه امروز در سایه خون شهیدان به نقطه  بلندی از اوج و پرواز و خودکفایی در بخش های مختلف رسیده است.

وی به بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تعلیم و تربیت از مهمترین و تأثیر گذارترین عوامل در راستای تحولات بیشتر داخلی و خارجی در کشور ایران است، بدین معنا که با بهره‌گیری از فرامین و دستورات الهی و آسمانی، معنویت و اخلاق و آموزه‌های دینی را برای ادامه راه تربیت و آموزشی‌مان بیش از پیش بیابیم.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه یادواره شهدای آموزش پرورش آبادان ارج و تکریمی بر یاد و خاطره شهدای فرهنگی این شهر آسمانی است افزود: خون شهیدان تداوم‌بخش پیروی از ولایت به نسل‌های دیگر است و اطاعت محض از ولی فقیه زمان را بازگو می کند. امیدواریم جامعه اسلامی در سایه همت بالا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه جوامع و کشورهایی که در آنها جنبش‌های بیداری در حال شکل‌گیری است الگو باشد.

یادواره شهدا فرصتی برای خود شناسی است

در ادامه این مراسم رحمان فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان به اهمیت برگزاری یاوره های شهدا و انتقال ارزش‌های آن به نسل جوان اشاره و ابراز داشت: این مراسم باید هر ساله به گونه‌ای برگزار شود که از مسئولان کشوری نیز دعوت به عمل آید زیرا ارزش‌های این واقعه باید به نسل جوان به‌ویژه دانش‌آموزان به درستی انتقال یابد.

فلاحی اضافه کرد: چه بهتر بود که در این روز ارزشمند و با اهمیت هیچ‌گونه مراسم دیگری در شهر برگزار نمی‌شد تا مسئولان شهری مجبور به تقسیم وقت خود برای حضور در دیگر برنامه‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه اقتدار شهدا را باید با همه وجود حفظ کرده و زنده نگه داشت، گفت: شهدا کسانی بودند که در مسیر حق مشتاقانه و پر اصالت قدم برداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه 31 سال از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌گذرد، افزود: اینگونه برنامه‌ها برای پاسخگویی به دو نسل است؛ یکی نسل رزمندگان دوران دفاع مقدس و بازماندگان عرصه شهادت و دیگر نسل سومی که شامل جوانان و نوجوانانی است که آن دوران طاقت‌فرسای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نظاره‌گر نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی باید همواره لبیک‌گوی مقام معظم رهبری باشند، خاطرنشان کرد: کلام دیروز رهبر کبیر انقلاب امروز بر زبان آیت الله خامنه ای است.

وی با بیان اینکه باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه رسالت دینی، جوانان را به سوی اهداف شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی سوق داد، گفت: قداست دفاع مقدس با رشادت و دلاوری‌های رزمندگان و شهدا رنگ و بو پیدا کرده و ایثار آنها نیز با حفظ شرافت، ناموس و خاک سرزمین همیشه طلایی‌شان جاویدان شده است./9464/پ202/ص
ارسال نظرات