۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۶۵۷
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

تعدد مبادی تربیت مبلغ در یک رقابت سالم سبب افزایش کارآیی آنان می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در مراسم آغاز به کار نخستین دوره آموزشی مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل گفت: تنوع مبادی تربیت مبلغ در یک رقابت سالم سبب افزایش کارآیی آنان می شود و همه این فعالیت ها نسبت به نیازی که در سطح بین الملل داریم ناچیز است، از این رو وظیفه سنگین تری بر عهده حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام محسن قمي معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم آغاز به کار نخستین دوره آموزشی مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: اکنون در حوزه های علمیه اقدامات بسیار خوبی به منظور تربیت مبلغ خارج از کشور در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مؤسسات حوزوی همچون جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا، موسسه شرق و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی در زمینه تربیت مبلغ برای اعزام به خارج از کشور افزود: در پاسخ به این پرسش که این همه کار تکراری چرا و چرا این مؤسسات در یک جا جمع نمی شوند باید گفت تنوع این ها در یک رقابت سالم سبب افزایش کارآیی آنان می شود.

حجت الاسلام قمی اظهار داشت: هم اکنون در شرایطی هستیم که نیازهای بین المللی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی جهان وجود مراکز آموزش تربیت مبلغ برای خارج از کشور را بیش از پیش محسوس می کند و همه این فعالیت ها نسبت به نیازی که در سطح بین الملل داریم ناچیز است، از این رو وظیفه سنگین تری بر عهده حوزه های علمیه است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان کنونی مناسب نیست و جهانی پر از ظلم و بی عدالتی، تبعیض و کینه ها را شاهدیم که به همین دلیل نیاز به تبلیغ مبلغان در فضای خارج از کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بودجه های بسیار کلان نظامی آمریکا یادآور شد: از نظر اقتصادی نود درصد مردم جهان ده درصد ثروت جهان را در اختیار دارند و نود درصد ثروت دنیا متعلق به ده درصد از مردم جهان است و دو سوم صادرات تسلیحات نظامی را شرکت های آمریکایی برعهده داشته اند.

حجت الاسلام قمی تأکید کرد: در حوزه مسائل سیاسی ظلم بیش از اندازه خودش را نشان می دهد به طور مثال حق وتو نمونه ای از این ظلم و بی عدالتی است که یک کشور با استفاده از آن حق دویست کشور دیگر را نادیده می گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی وضع جامعه جهانی بسیار وخیم است، هفتاد درصد رسانه های دنیا در اختیار پنج کشور دنیا است، سونامی ابزار نوین ارتباطی از سوی عده بسیار معدودی مدیریت می شود.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این رسانه ها رسالتی جزایجاد زمینه غفلت از خدا و معنویت در بین بشریت ندارند، به طور مثال 300 شبکه ماهواره ای تنها به منظور آشنایی زنان عرب با نحوه زندگی غربی فعالیت می کنند تا آنها را به سمت بی حجابی و بی عفتی سوق دهند.

وی بیان داشت: در حوزه مسائل جنسیتی نیز وضعیت به همین گونه است، به پنجاه درصد جمعیت دنیا که زنان هستند، با دید برده جنسی نگریسته می شود، این نوع نگاه و برخود سبب سرخوردگی زنان و دختران جوان در غرب شده است و فضای مناسبی برای تبلیغ دین مبین اسلام در اروپا و آمریکا ایجاد کرده است به طوری که70 درصد کسانی که در جهان غرب به اسلام می گروند را زنانی تشکیل می دهند که بدنبال راه نجاتی از فساد و ناهنجاری غرب هستند.

حجت الاسلام قمی ابراز داشت: در زمینه مسایل فکری و فلسفی مکاتب مدعی نجات بشر به بن بست رسیده اند و حتی ایده نجات را نیز کنار گذاشته اند، امروز فرهنگ غرب تنها با استفاده از تبلیغات رسانه ای اعتبار پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: در برابر بن بست فکری و فلسفی غرب شاهد رویش و خیزش اسلامی در کشورهایی هستیم که مهد سکولاریسم بوده اند و به جز مساله بیداری اسلامی نقش مکتب اهل بیت(ع) نیز در این حرکت ها برجسته است.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که امروز بخش عمده ای از رهبری فکری جهان اسلام برعهده تشیع است افزود: قیام علیه ظالم شعاری شیعی بوده که مختص به اهل بیت (ع) است و امروز مکتب تشیع از نظر کمی ، ارتقای جایگاه اجتماعی و سیاسی شاهد رشد است.

شایان ذکر است،‌ مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل با مشارکت موسسه فرهنگی آلاء راه اندازی شده است و مدیریت و راهبری آن مرکز نیز بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است./919/پ201/ع

ارسال نظرات