۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۷۶۳
ادامه اسلام ستیزی در اروپا؛

ممنوعیت روبنده برای بانوان مسلمان در سوئیس

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان حزب راست افراطی سوئیس خواستار بررسی ممنوعیت پوشیدن روبنده و برقع در اماکن عمومی توسط بانوان مسلمان شدند.
برقع
به گزارش خبرگزاری رسا نمایندگان حزب راست افراطی سوئیس می گویند: در جامعه ای که ناامنی در خیابانها رو به افزایش است چهره افراد باید مشخص باشد بنابراین نباید اجازه داد که بانوان مسلمان چهره خود را بپوشند.

گفتنی است، این نمایندگان لایحه ممنوعیت برقع را با عنوان ماسک ممنوع برای تصویب نهایی به مجلس ارائه داده اند. در صورت تصویب این لایحه، طرح در سراسر سوئیس اجرا می شود.

همچنین این لایحه به سازمانهای دولتی اجازه می دهد تا به منظور تضمین امنیت، از ورود مسلمانان به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است، اخیراً در برخی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه وبلژیک ممنوعیت پوشش برقع اعمال شده که موجب برانگیختن بحثهای داغی درباره آزادیهای فردی و شخصی در این کشور و فراتر از آن شده است.

در سال 2009، سوئیس با برگزاری همه پرسی ساخت مناره برای مساجد جدید این کشور را ممنوع کرد، اقدامی که از سوی بسیاری از مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفت و در برخی کشورهای اروپایی واکنشهایی را به دنبال داشت./982/ب903/گ
ارسال نظرات