۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۷۶۴
عضو خبرگان رهبری:

برخورد دولت آذربایجان با علما مناسب نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تاریخ نشان داده هر حکومتی که کرامت علما را حفظ نکرده و زمینه تحقیر آنها را فراهم کرده به یقین خود روزی به ذلت افتاده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: حرکت سران جمهوری آذربایجان در محاکمه و زندانی کردن علما و دین داران این کشور غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر است.

وی با بیان اینکه آرزوی 20 ساله آزادی قره‌باغ با این گونه تحرکات به تعویق می‌افتد، خاطر نشان کرد: تا دینداران در صحنه نباشند آزادی این سرزمین محقق نمی‌شود،عاقبت شوم زندانی شدن علما در طول تاریخ به ویژه در تاریخ معاصر ایران، عراق، مصر، لیبی و تونس کاملا مشخص است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تاریخ نشان داده هر حکومتی که کرامت علما را حفظ نکرده و زمینه تحقیر آنها را فراهم کرده به یقین خود روزی به ذلت افتاده است که صدام و شاه ملعون ایران مصادیقی از این فرجام شوم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به بخشی از منویات مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی گفت: دشمنان به دنبال انحراف در انقلاب اسلامی مردم منطقه هستند، تا این حرکت های اسلامی را به اسم خود و در جهت منافع خود به پایان برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی پژاک در منطقه شمال غرب کشور تصریح کرد: دشمن با دو هدف گروهک پژاک را علیه کشورمان مسلح کرده بود تا هم بتواند بستر کردستان بزرگ را فراهم کند و هم از این کشور باج گیرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن با وجود مجهز کردن پژاک به تجهیزات مدرن و مهندسی، سپاه پاسداران با حرکتی غرور آفرین آنها را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای غربی کرد.

وی گفت: اگر امروز امریکا از نیروی سپاه می‌ترسد و درصدد تهدید و تحریم این نیروی جان بر کف است به خاطر آن است که همیشه از سپاه زخم سنگینی خورده و شکستی مفتضحانه را پذیرفته است./935/پ203/ص
ارسال نظرات