۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۸۲۶
امام جمعه قم:

طلاب باید زمینه ساز اجرای احکام الهی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری گفت: یک طلبه نباید هیچ گاه در امر تبلیغ نا امید شود و مردم را بی دین تلقی کند بلکه باید با تواضع برای ترویج و تفهیم معارف دینی به بین مردم برود. .
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: طلاب با اخلاص و برای زمینه سازی احکام الهی مشغول به تحصیل شوند.

وی خوب گوش دادن به درس استاد، حفظ علم به دست آمده، عمل و انتشار آن را لازمه کار هر طلبه‌ای دانست و افزود:علم فرار است از این رو باید مسائل علمی را در یاداشت کنید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که تعطیلات موجب کندی ذهن در فراگیری علم می‌شود، اظهار داشت: مراقب باشید تعطیلات به شما ضرر نرساند، برخی از علما مانند علامه طباطبایی در ایام تابستان درس های گذشته را مرور می کردند.

وی با توصیه به حفظ روایات اهل بیت(ع) و حفظ یک سری مطالب تاریخی و فراگیری معارف قرآن خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از طلاب به خوبی درس های حوزه و اصطلاحات را بلد هستند ولی در تفسیر و قرآن ضعیف هستند.

امام جمعه قم با اشاره به این که طلبه از ابتدای تحصیل تا آخر عمر باید با برنامه و اخلاص حرکت کند، بیان داشت: طلبه همانند علمای دین باید تعلقات دنیا را از خود دور و فعالیت های خویش را بر محور خدا قرار دهند و فقط به فکر تکلیف باشد.

وی با بیان این که در طول تاریخ کارهای فراوان ضد فرهنگ و عقاید مردم از سوی دشمنان صورت گرفته است، اظهار داشت: رفتار و کردار با اخلاص و بدون توجه به دنیا از سوی بزرگان دین موجب حفظ باورهای مردم در برابر دشمنان شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که برخی از نمادهای بی دینی در بین جوانان و مردم وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک طلبه نباید هیچ گاه در امر تبلیغ نا امید شود و مردم را بی دین تلقی کند بلکه باید با تواضع برای ترویج و تفهیم معارف دینی به بین مردم برود.

وی با بیان این طبق روایات اگر مردم زیبایی کلام اهل بیت را بشنوند به سمت آن گرایش پیدا خواهند کرد، گفت: طلاب با بهرمندی از فرصت جوانی و عمر خود معارف اسلامی را به خوبی و کامل بشناسند و آن را به مردم انتقال دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که هر طلبه ای با گذراندن هر پایه باید تواضع و تقوایش افزایش پیدا کند، گوشزد کرد: یقین داشته باشیم که اعمال ما را به محضر حضرت مهدی(ع) ارایه می کنند و بدانید که خداوند به طلاب و روحانیان آبروی خاصی داده وهمین امر وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است./921/پ202/ع

ارسال نظرات