۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰

سیزدهمین سالگرد شهادت شهید محمد صادق صدر در بغداد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سیزدهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد صادق صدر، روز گذشته در بغداد برگزار شد.
شهيد محمد صادق صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سیزدهمین سالگرد شهادت حضرت آیت الله سید محمد صادق صدر، احیاگر نماز جمعه در عراق، روز گذشته با حضور علما، شخصیت های سیاسی، نمایندگان پارلمان، اندیشمندان و قشرهای مختلف مردم در بغداد برگزار شد .

حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: ترور شهید محمد صادق صدر و دو تن از پسرانش جنایت فجیعی بود که فکر، هویت و بنای ملت عراق و امت اسلامی را هدف قرار داد.

وی افزود: شخصیت شهید صدر در زمینه های علمی، اجتماعی و سیاسی زبانزد عام و خاص بود و توانست رهبری ملت را در برهه بسیار حساس و سراسر چالش به عهده گیرد.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به تاریخ سراسر افتخار مراجع تقلید تشیع تصریح کرد: جنبش علمای شیعه عراق از زمان آیت الله سید محسن حکیم آغاز شد و علمای بزرگواری نظیر حضرت آیت الله خویی و حضرت آیت الله شهید محمد باقر صدر این راه را ادامه دادند تا اینکه حضرت آیت الله سیستانی هم اکنون این مسوولیت را به دوش گرفته است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم گسترش وحدت ملی در این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه عراق، منطقه خاورمیانه و امت اسلامی به شدت به وحدت و یکپارچگی نیازمند هستند و همگی باید به صورت یک گروه در برابر چالش ها بایستیم.

وی ادامه داد: جهان اسلام با چالش های متعددی در زمینه های فرهنگی، فکری، سیاسی و اجتماعی مواجه است و با شکاف و تفرقه نمی توان به مبارزه با این
چالش ها پرداخت.

سید عمار حکیم ملت عراق را به دوری از شکاف دعوت کرد و بیان داشت: علاوه بر چالش های فراوانی که در عراق وجود دارد مشکلات امنیتی و معیشیتی نیز این کشور را رنج می دهد. همه ملت باید برای تقابل با چالش ها و حل مشکلات یکپارچه شده و دیدگاه های مشترکی را به دور از مصالح حزبی و شخصی اتخاذ کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات