۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۸۵۱
نخست وزیر سابق عراق:

انتفاضه فلسطین مادر همه انقلاب هاست

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سابق عراق، انتفاضه ملت فلسطین را مادر همه انقلاب های منطقه توصیف کرد.
ابراهيم الجعفري نخست وزير سابق عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الجعفری، نخست وزیر سابق عراق و رئیس فراکسیون هم پیمانی ملی پارلمان این کشور در پنجمین کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران با نامگذاری انتفاضه فلسطین به عنوان مادر همه انقلاب ها گفت: همه انقلاب هایی که در منطقه مشاهده می شود به شکلی از انتفاضه فلسطین نشات می گیرند.

وی بر حمایت کامل ملت عراق از فلسطین تاکید کرد و افزود: ملت عراق همواره از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و همراه با مراجع تقلید در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

ابراهیم الجعفری انتفاضه فلسطین را در ذهن انقلابیون جاویدان خواند و تصریح کرد: انتفاضه و مقاومت فلسطین همواره در ذهن انقلابیون و مقاومت کنندگان در برابر ظلم و استبداد و استعمار در جهان عرب و اسلام جاویدان است و همه آزادگان جهان از این انتفاضه جهت ایستادگی در برابر ظلم و اشغالگری استفاده می کنند.

نخست وزیر سابق عراق نیروهای مقاومت را قدرتمند توصیف کرد و اظهار داشت: اشغالگری یکی از عوامل تقویت روحیه مقاومت به شمار می آید، زیرا ملت فلسطین نمی تواند حضور افراد بیگانه در سرزمین خود را تحمل کنند و به همین دلیل با همه توان برای آزادی کشور خود می جنگند.

وی زوال رژیم صهیونیستی را قطعی خواند و تاکید کرد: صهیونیست ها به خوبی می دانند که در سرزمینی قدم می زنند که به آنان تعلق ندارد، بنابراین با وجود مقاومت شدید فلسطینی ها به سوی زوال گام برمی دارند و در این راه از حمایت همه جانبه ملت های عربی و اسلامی نیز برخوردار هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات