۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹

کمیته احیای موقافات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی فعال می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات تبریز از آغاز فعالیت کمیته احیای موقوفات حوزه‌های علمیه این استان خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بازدید از عرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان اظهار داشت: احیای موقوفات استان به ویژه موقوفات حوزه‌های علمیه در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

وی از آغاز فعالیت کمیته احیای موقوفات حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: این کمیته زیر نظر ستاد احیای موقوفات استان، با اشراف آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که فعالیت این ستاد با هدف تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای موقوفات و تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی مناطق خواهد بود، گفت: کمیته احیای موقافات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به دنبال احیای موقوفات مدارس علمیه طالبیه، صادقیه و دیگر مراکز حوزوی استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش رسانه های دینی و حوزوی در احیای شعائر اسلامی تصریح کرد: خبرگزاری رسا به عنوان رسانه رسای حوزه های علمیه، رسالت خطیری در تبیین معارف اسلامی و مقابله با ناتوی فرهنگی استکبار جهانی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد فعالیت هزاران سایت اینترنتی از سوی وهابیت، بهائیت و فرق ضاله در فضای مجازی هستیم، این امر اهمیت فعالیت رسانه‌های سایبری به ویژه خبرگزاری های دینی و حوزوی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که خبرگزاری رسا باید مقابله جدی با شبهات و القائات رسانه ای غرب به ویژه رژیم صهیونیستی داشته باشد، گفت: فعالیت این رسانه فرصتی مغتنم برای حضور روحانیت و حوزه‌های علمیه برای تبلیغ مبانی دینی در فضای مجازی است؛ از این رو بایستی متولیان حوزوی و فرهنگی نهایت حمایت را از این خبرگزاری داشته باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات