۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷

علمای شیعه بحرین به 5 تا10 سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری رسا ـ 13 تن از علما و روحانیون شیعه بحرین از سوی دادگاه نظامی این کشور به 5 تا10 سال حبس محکوم شدند.
علامه شيخ محمد علي المحفوظ دبيرکل جمعيت العمل اسلامي بحرين شيخ عبدالعظيم المهتدي نماينده مراجع تقليد در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه فرمایشی رژیم آل خلیفه، روز گذشته حکم حبس تعدادی از علما و رحانیون شیعه بحرین را صادر کرد و طی آن 13 تن از آنان به 5 تا10 سال زندان محکوم شدند.

بر اساس این حکم، علامه شیخ محمد علی محفوظ، دبیرکل جمعیت العمل اسلامی، علامه شیخ عبدالله الصالح، معاون این جمعیت، حجت الاسلام سید مهدی هادی الموسوی از علما و خطبای حسینی، حجت الاسلام شیخ جاسم الدمدستانی، عالم و خطیبب حسینی و طلال الجمری از اعضای جمعیت العمل را به 10 سال حبس محکوم کرد.

از سوی دیگر، علامه شیخ عبدالعظیم المهتدی، نماینده مراجع تقلید و رئیس حوزه خاتم الانبیاء، شیخ حبیب عبدالله الجمری، رئیس جمعیت علوم قرآنی نبا العظیم، شیخ ادریس العکری از روحانیون برجسته، شیخ یاسر الصالح، مسوول رسانه ای جمعیت العمل، شیخ محمد علی الصالح، مسوول بخش مشاوره اجتماعی جمعیت العمل، محمد ابراهیم، جعفر عبدالله حسن و علی الانصاری از اعضای این جمعیت به 5 سال حبس محکوم شدند.

دادگاه نظامی بحرین همچنین در حکمی عجیب، آیت الله سید هادی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا را به دلیل حمایت از انقلاب ملت بحرین به 10 سال زندان محکوم کرد.

جمعیت العمل اسلامی که با محکومیت رئیس و اعضای خود مواجه شده است در بیانیه این احکام را به شدت محکوم کرد.

این جمعیت صدور احکام علیه علما و اعضای جمعیت العمل و افزایش ظلم و ستم را نشاندهنده نزدیکی زوال دیکتاتوری در بحرین عنوان و تاکید کرد که آل خلیفه باید خود را برای رفتن از این کشور آماده سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات