۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵
خطیب جمعه قفول بحرین:

اصلاحات واقعی مصالحه صادقانه با ملت و پذیرش خواسته های عادلانه شهروندان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین بر لزوم اجرای اصلاحات در بحرین تاکید کرد و ادامه داد: اصلاحات واقعی، مصالحه صادقانه با ملت و پذیرش خواسته های عادلانه شهروندان از اقداماتی است که می تواند کشور را از وضعیت کنونی خارج سازد.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) این شهر از ادامه بازداشت و ترور نخبگان در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: نخبگان علمی و افراد کارآمد از افتخارات جوامع به شمار می آیند و هدف قرار دادن آنها به شدت به نام کشورها خدشه وارد می کند.

وی افزود: در بحرین که منبع غنی نخبگان و مغزهای متفکر است شاهد بازداشت های روز افزون این افراد هستیم و همانگونه که مشاهده کردیم جمعی از نخبگان علمی و استادان دانشگاه ها که عصاره تجربه علمی خود را در راه ساخت نسل ها برای کشور خرج کرده اند با ظلم فاحشی مواجه شده و تاریخ خدمتگزاری آنان به وطن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

علامه الغریفی درباره محاکمه پزشکان تصریح کرد: کادرهای پزشکی که شهرت فراوانی یافته اند و شبانه روز به صورت مخلصانه در خدمت وطن و ملت بوده اند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به جای اینکه از تلاش های آنان تقدیر شود نشان شرف را از نظام دریافت کرده و پشت میله های زندان قرار گرفتند.

خطیب جمعه قفول اظهار داشت: بسیاری از نمادهای دینی، علمی، فرهنگی و سیاسی کشور را نیز باید به این لیست که با احکام سهمگین روبرو شده اند افزود. هدف قرار دادن مغزهای متفکر کشور از بدترین حالت های ترور به شمار می آید که بحرین را در لیست کشورهای عقب افتاده و فاقد کوچک ترین عوامل پیشرفت و تمدن قرار می دهد.

وی تاکید کرد: مواضع رژیم در قبال کادرهای آموزشی، کادرهای پزشکی، علما، فعالان اجتماعی، فرهنگیان و سایر فرزندان ملت، خدشه بزرگی به چهره بحرین وارد ساخته و فاجعه بزرگی برای کشور است.

سید عبدالله الغریفی نسبت به ادامه وضعیت کنونی هشدار داد و بیان داشت: اگر اوضاع بدین منوال ادامه یابد کشور به سمت خودکشی پیش می رود. به مقامات نصیحت می کنم به دنبال گزینه های دیگری باشند و بلوغ سیاسی را دنبال کنند، ما نمی خواهیم کشور به سمت خودکشی سوق داده شود، ملت به آتش کشیده شده و مغزهای متفکر و نخبگان دفن شوند.

این عالم شیعه بر لزوم اجرای اصلاحات در بحرین تاکید کرد و ادامه داد: اصلاحات واقعی، مصالحه صادقانه با ملت و پذیرش خواسته های عادلانه شهروندان از اقداماتی است که می تواند کشور را از وضعیت کنونی خارج سازد. با کمال صداقت و محبت می گویم که وطن باید از این بحران خارج شود تا فرزندان آن در امن و امان و آرامش و ثبات و عزت و کرامت زندگی کنند.

وی همگان را به وفاداری به وطن دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: کسی که به دشمنی با این گزینه بپردازد مخلص نبوده و خیر و صلاح کشور را نمی خواهد، این چه وفاداری است که برخی از آن دم می زنند، اما کشور را به خودکشی، ویرانی، ترور مغزها، قتل و قلع و قمع و انتقام مجبور می کنند.

علامه الغریفی افزود: وفاداری واقعی آنست که هم و غم کشور را هم و غم خود دانست و وطن را از بحران های کشنده نجات دهد، این هم و غم همان اصلاحات سیاسی است که خواسته همه ملت است و نجات دهنده کشور به شمار می آید.

خطیب جمعه قفول اصلاحات سیاسی را تنها یک شعار ندانست و گفت: اصلاحات سیاسی یک شعار رسانه ای گمراه کننده نیست، بلکه جنبشی سیاسی جدی و صادقانه برای مقابله با واقعیت های اشتباهی است که بحران بوجود آورده و کشور را محاصره کرده است. اگر این جنبش بر اساس یک نقشه راه روشن انجام نگیرد اوضاع از حال حاضر نیز بحرانی تر خواهد شد.

وی دولت را به فراهم کردن زمینه های اصلاحات فراخواند و تصریح کرد: اصلاحات به مقدماتی نیازمند است که دولت پیش و بیش از همه موظف به فراهم کردن آنهاست و سپس نوبت به مردم می رسد.

الغریفی ادامه داد: برخی گفتند که جامعه باید به آرامش برسد تا اصلاحات انجام گیرد، ما با آرامش اوضاع موافق هستیم، اما اعتقاد داریم که دولت می تواند این آرامش را بوجود آورد. این آرامش با قلع و قمع حاصل نمی شود و تنها گسترش خشم و غضب و تنش ها را منجر خواهد شد./980/ب902/گ


ارسال نظرات