۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۲۵۵
امام جمعه مشهد:

برگزاری همایش حمایت از انتفاضه، تدبیر ناب رهبری در برابر توطئه استکبار بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم بهره گیری از شگردهای سیاسی امام رضا(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب با الگو برداری از آموزه های سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) در جهان به دنبال عزت اسلام و استکبار ستیزی هستند.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با یکی از تعابیر ایشان در مورد امام رضا(ع) گفت: ایشان چند سال قبل در دهه کرامت فرمودند امام رضا(ع) ولی نعمت ما هستند و این ولی نعمت بودن در سه بعد مادی، معنوی و فکری است.

وی ادامه داد: ولی نعمت بودن در بعد مادی، یعنی هر چه در این مملکت و نظام داریم، به برکت و لطف امام (ع) است و به برکت امام رضا(ع) ایران به عنوان قبة الاسلام شناخته شده و به عزت و سربلندی در جهان اسلام دست یافته است.

امام جمعه مشهد به بعد معنوی و تاثیر گذار امام رضا (ع) در بین مردم اشاره کرد و افزود: تمام مردم ایران هر گاه خللی در ارتباط خود با خدا احساس می کنند برای جبران آن، قصد زیارت امام رضا (ع) می کنند، لذا معنویت های جامعه ما نشأت گرفته از وجود این امام همام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بعد سوم را ولایت امام رضا(ع) بر مردم ایران دانست و افزود: مردم با اطاعت از رهبری، روحانیت و مرجعیت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و توانستند ریشه طاغوت را در ایران از بین ببرند.

وی با اشاره به تقابل امام رضا(ع) با شگردهای سیاسی مأمون افزود: در سیاست، اصلی به نام غافلگیری است و این اصل را مامون در شگردهای شیطانی در مقابل امام رضا (ع) به قصد براندازی امامت و ولایت به کار می برد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در حوادث اخیر، همین آموزه های سیاسی امام رضا(ع) و الگوی عظیم استکبار ستیز مورد استفاده مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی چند سال قبل به شگردی به نام تشکیل دولت فلسطین دست زدند، افزود: آن ها دولت فلسطین را برای فلسطینی‌ها تشکیل ندادند، بلکه دولت را تشکیل دادند تا فلسطینی را که مورد ادعای جهان اسلام است، در غزه خلاصه کنند و منهای آن، قدس با این عظمت و تمام سرزمین فلسطین به عنوان اسرائیل تثبیت کنند .

امام جمعه مشهد افزود: با این هدف قصد داشتند مسلمان‌ها هم آن را به رسمیت بشناسند. این شگرد شیطانی آن‌ها که چند سال قبل مساله صلح فلسطین را مطرح کردند و کسی که شجاعانه مقابل این توطئه ایستاد، جمهوری اسلامی ایران بود و حزب‌الله، حماس و دولت سوریه هم به پیروی از این نظریه ایران مقابل این قضیه ایستادند و نگذاشتند اجرا شود تا اینکه اخیرا این‌ها به این فکر افتادند که ایران را غافلگیر کنند.

وی ابراز داشت: اگر بنا شد که فلسطین فقط غزه و اریها باشد، یعنی قدس به این عظمت می‌شود اسرائیل و تمام این سرزمینی که کانون تولید و توسعه قدرت سیاسی اسرائیل است از فلسطین بودن خارج می‌شود، هم فلسطین تجزیه می‌شود، هم اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود و هم غصب قدس به رسمیت شناخته می‌شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه با گلایه از سکوت رییس‌جمهور در برابر مطرح شدن این طرح در سازمان ملل و عدم برخورد ایشان گفت: متاسفانه وقتی این طرح را بیان می‌کردند، آن مقداری هم که مردم ایران توقع داشتند، رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با این قضیه برخورد نکردند و این گلایه عموم مردم از ایشان است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر این حرکت آمریکا همایش حمایت از انتفاضه را برگزار کردند افزود: در این همایش اندیشمندان جهان اسلام جمع شدند و رهبری سخن گفتند و این مساله تصویب شد و به امضای اندیشمندان جهان اسلام رسید که فلسطین، "من النهر الی البحر" است.

وی با تاکید بر اینکه این شعار اصیل، عظیم و استکبارستیز و صهیونیست ستیز مقام معظم رهبری، شعار رزمندگان فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد: این شعار نقطه هدفمند آرمانی ملت به پاخواسته فلسطین و جریان‌های مقابل اسرائیل، به عنوان یک اصل مطرح است و فلسطین من النهر الی البحر است و هر جریانی غیر از فلسطین در این عرصه و حوزه داخل شود، غصب است و قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد.

امام جمعه مشهد در پایان خاطر نشان کرد: امروز مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و نایب امام زمان (عج) که با الگو برداری از آموزه های سیاسی و اجتماعی امام رضا (ع) در جهان به دنبال عزت اسلام و استکبار ستیزی هستند این حرکت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود./930/پ202/ج
ارسال نظرات