۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۴۹۹

استاد حوزه علمیه نجف خواستار تشکیل دولت سایه از سوی انقلابیون بحرینی شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، تشکیل دولت سایه از سوی گروه های انقلابی را خواستار شد.
آيت الله محمد سند از علماي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد سند از علمای بحرینی و استاد حوزه علمیه نجف اشرف در بیانیه ای بر اهمیت تشکیل دولت سایه از سوی معارضان و همبستگی آنان در قالب تاسیس مجمعی با شعار «ائتلاف بحرین برای تغییر» تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: استقبال گرم جامعه جهانی بویژه کشورهای منطقه از نمایندگان مردم و معارضه نشان دهنده بین المللی شدن انقلاب ملت بحرین و پذیرش دولت سایه معارضان از سوی مجامع و سازمان های جهان است و به این نکته اشاره دارد که دولت و سازمان های بین الملل به سوی قطع رابطه با رژیم آل خلیفه گام برمی دارند.

وی افزود: احزاب و گروه های معارض باید به گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان ادامه دهند تا جنبش انقلابی مردم مورد تایید همگان قرار گیرد و جنایت و گستاخی ها آل خلیفه برای جهانیان روشن شود. انقلابیون باید در قالب «ائتلاف بحرین برای تغییر» به تاسیس کمیسیون های وزارتی اقدام کنند و با عنوان این وزارتخانه ها به گفت وگو و ارتباط با جهانیان بپردازند.

آیت الله سند تصریح کرد: تاسیس این ائتلاف و فعال سازی کمیسیون ها سبب می شود تا کشورهای منطقه و جهان به این ائتلاف به عنوان شورای انتقالی بنگرند و ارتباطات روزافزون با مجامع بین المللی سبب می شود تا جهانیان به جنبش ملت و حکومت سایه تن دهند و ملت را به عنوان قدرت در بحرین به رسمیت بشناسند.

استاد حوزه علمیه نجف همکاری های متقابل گروه های معارض را خواستار شد و اظهارداشت: گروه های معارض رژیم باید به صورت روزانه یا هفتگی یا دوره ای با هم جلسه برگزار کنند تا در گفتمان سیاسی و رسانه ای در زمینه های مختلف به وحدت و یکپارچگی برسند.

وی شخصیت های برجسته بحرینی را به حضور فعال در صحنه دعوت کرد و ادامه داد: افراد برجسته بحرین باید در رسانه ها و فعالیت های مختلف مشارکت داشته باشند و صدای ملت را به گوش جهانیان برسانند، زیرا جهانیان به سوی پذیرش قدرت ملت بحرین گام برمی دارند و اینگونه اقدامات، به رسمیت شناختن کامل قدرت شهروندان و انقلاب آنان را درپی خواهد داشت./980/ب902/گ
ارسال نظرات