۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۵۴۲
رییس انجمن علمای صور:

هدف از هجوم علیه سوریه فتح یکی از پایگاه های مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن علمای صور هدف از حمله های وحشیانه علیه سوریه را تصرف و ویران سازی یکی از آخرین قلعه های بازدارندگی و مقاومت دانست و فتنه انگیزی دشمنان در مصر را محکوم کرد.
سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی یاسین، رییس انجمن علمای صور، روز گذشته پس از نشست علمای صور حمله وحشیانه علیه سوریه را محکوم کرد و گفت: این حمله های بی شرمانه برای تصرف و ویران ساختن یکی از آخرین قلعه ها و دژهای مستحکم بازدارندگی و پایداری در منطقه است.

رییس انجمن علمای صور همچنین ضمن محکوم کردن فتنه انگیزی و آشوب افکنی دشمنان میان مسلمان و مسیحیان مصر، گفت: این رخدادها تنها به سود رژیم صهیونیستی است و این دسیسه چینی زمانی رخ می دهد که مصر در حال بازیابی نقش برجسته خود در جهان عرب و اسلام و قطع روابط خود با دشمن اشغالگر است.

یادآور می شود که قاهره پایتخت مصر، روز یکشنبه، شاهد درگیری و کشمکش هایی میان تظاهرات کنندگان علیه شورای نظامی مصر بود که منجر به کشته شدن 25 نفر که بیشتر آنها از مسیحیان قبطی بودند و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد.

شیخ علی یاسین از سوی دیگر با ابراز همدردی، شهادت ساریه حسون، فرزند جوان شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم اهل سنت سوریه به دست گروهک های تروریستی را به ایشان تسلیت گفت و بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان در شرایط بحرانی کنونی منطقه تاکید کرد.

گفتنی است که گروهک های تروریستی، ده روز پیش در کمینی، ساریه حسون، فرزند شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه که به همراه محمد عمر از اساتید دانشگاه حلب (بخش تاریخ) در حال بازگشت به دمشق بود را ترور کردند.

در جریان این حمله تروریستی استاد سوری در دم جان باخت و ساریه که به شدت مجروح شده بود به سرعت به بیمارستان دولتی ادلب منتقل شد و کادر پزشکی حلب چند عمل جراحی روی وی انجام دادند اما گلوله به کبد، قلب و ریه وی اصابت کرده بود و به هنگام عمل جراحی درگذشت./981/ب903/گ
ارسال نظرات