۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۵۴۶
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی با هویت اسلامی تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسا و معاونان آموزش و پرورش خوزستان گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را تربیت کنند که عضو جامعه دانش‌بنیان و دارای هویت اسلامی باشند و هویت نوعی از باورها، اعتقادات، هنجارها، ارزش‌ها و نگاهی است که دانش‌آموز به خود و خدای خود دارد.
آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی با هویت اسلامی تربیت کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، زکریا یازولو، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در مراسم گردهمایی رؤسا و معاونان آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: پیشرفت استان با شاخص‌های تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، بدون تردید مرهون و مدیون خوش‌فکری و تلاش شما در حوزه آموزش و پرورش استان است.

وی گفت: با عنایت به مجموعه‌ ارکان انقلاب اسلامی، فضای خوبی در بخش مدیریت در حال شکل‌گیری است؛ آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های اجتماعی شده است و حوزه آموزش و پرورش موفق شده اعتماد مردم و فرهنگیان را به خود جلب کند و همبستگی و بستر لازم را برای همکاری بیشتر فراهم کرده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثروت‌های بیکرانی در کشور اسلامی ایران وجود دارد که باید سازمان‌دهی و تبدیل به ارزش‌های نظامی شود، افزود: مسؤولان نباید اهداف اصلی را فراموش کنند که یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش دستیابی به کمال، سعادت، آرامش و آسایش برای تمام ایرانیان است.

یازرلو تأکید کرد: نقشه جامع علمی کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران که دهه عدالت و پیشرفت است، مطالبات اصلی و حرف‌های نایابی به عنوان مطالبات مردم، پیش‌روی ما مسؤولان قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما مدیران باید مختصات جامعه دانش‌بنیان را بشناسیم، افزود: در چشم‌انداز 20 ساله ایران باید بیش از 50 درصد از تولید ناخالص ملی مبتنی بر تفکر باشد؛ باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که بتوانند آینده‌ساز کشور خود باشد.

یازرلو یادآور شد: حوزه آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را تربیت کند که عضو جامعه دانش‌بنیان و دارای هویت اسلامی باشند و هویت نوعی از باورها، اعتقادات، هنجارها، ارزش‌ها و نگاهی است که دانش‌آموز به خود و خدای خود دارد.

وی عنوان کرد: اگر حوزه آموزش و پرورش کشور ایران می‌خواهد محصول خوبی که همان دانش‌آموزان است در جامعه دانش‌بنیان داشته باشد، باید بتواند فرایند‌ها را به‌خوبی سازمان‌دهی کند و برای این‌که بتوانیم دانش‌آموزانی عضو جامعه دانش‌بنیان با هویت اسلامی داشته باشیم، باید بدانیم جایگاه کنونی و ویژگی‌های دانش‌آموزان ایران در ساحت تربیتی، فرهنگی و اجتماعی کجا و چگونه است.

یازرلو درباره وظیفه آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهارداشت: تربیت افراد شجاع، خوش‌خو، خوش‌خواه و امیدوار به آینده و بلندهمت و دارای نگرش درست در قضاوت‌ها و همچنین اهل تفکر و نوآوری و دارای جرأت ورود به میدان‌های علمی ناشناخته و منضبط و قانون‌شناس، از وظایف آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای دستیابی به جامعه دانش‌بنیان با هویت اسلامی باید تدبیر، تفکر و جامع‌نگری کرد و باید نظارت و کنترل مستمر، ایده‌آفرینی و ظرفیت‌شناسی، سازماندهی نیروی انسانی، سازماندهی اعتبارات، سازماندهی فضاها، سازماندهی در جهت بهبود کیفیت در حوزه آموزش و پرورش را مد نظر داشته باشیم./9461/پ202/ص
ارسال نظرات