۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰
حدیث ولایت (3)/نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مطالبات رهبری از حوزه به بلندای اندیشه های ناب ایشان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه، قضاوت در مورد عملکرد نهادهای حوزوی در این راستا را نیازمند گذشت زمان دانست و مطالبات رهبری را به بلندای اندیشه های ناب ایشان توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سیلمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در مهرماه سال گذشته به شهر مقدس قم، حضور ایشان را مایه خیر و برکت برای حوزه های علمیه دانست.

وی با بیان اینکه بعد از سفر مقام معظم رهبری تحول بنیادین در حوزه های علمیه به وجود آمده است، مطالبات و بیانات رهبری را نقشه راه حوزه های علمیه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اجرایی شدن مطالبات رهبر انقلاب در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: البته مطالباتی که مقام معظم رهبری در سفر خود به قم از حوزه های علمیه داشتند، این گونه نبود که ظرف چند ماه و یکی و دو سال قابل تامین باشد.

وی افزود: بخشی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه به اندازه بلندای اندیشه های ایشان است و قطعا برآورده شدن این توقعات و انتظارات زمان بر و نیازمند ترسیم چشم انداز است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: در خصوص اینکه آیا اقدامات و فعالیت های نهادها و مراکز حوزوی برای اجرایی کردن مطالبات رهبری پاسخگو بوده است یا خیر باید این قضاوت را به سالیان آتی واگذار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مقام معظم رهبری تمامی مراحل سیاسی جامعه را آزموده و تجربه کرده اند و در حال حاضر نیز به بهترین شکل ممکن توقعات جامعه داخل و بین الملل از حوزه های علمیه را رصد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظاراتی که امروز از حوزه وجود دارد قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: جامعه امروز از حوزه تنها توقع فقه و اصول ندارد، بلکه در سایر عرصه ها نیز توقعاتی وجود دارد که حوزه باید خود را برای پاسخگویی به این نیازها آماده کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات