۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۹۲۶

مهلت ارسال آثار به «همایش تبریز؛ پایتخت تشیع جهان اسلام» تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش تبریز پایتخت تشیع جهان اسلام به دلیل استقبال گسترده پژوهشگران تا پایان مهر ماه جاری تمدید شد.
همايش بين المللي اولين پايتخت تشيع
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در نشست هم اندیشی همایش بین المللی تبریز، نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام گفت: 50 مقاله از داخل و از دیگر کشورهای اسلامی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: به دلیل استقبال گسترده از این همایش زمان ارسال چکیده مقالات تا پایان مهر ماه جاری تمدید شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایشی می تواند در انتقال فرهنگ تشیع و توسعه آن در جهان اسلام موثر باشد، گفت: محورهای این همایش شامل ورود و گسترش تشیع در آذربایجان، کتاب شناسی تاریخ تشیع در آذربایجان، آذربایجان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حکومت های محلی آذربایجان و تشیع، نقش علما و متفکران در گسترش تشیع در آذربایجان، تبریز و تشیع در آینه ادبیات و هنر آذربایجان است.

همچنین دبیر علمی همایش تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام گفت: آثار همایش بین المللی تبریز، نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام در عرصه تولید فکر، اندیشه و محصولات آن همچون کتب، فیلم و برنامه های متنوع فرهنگی در عرصه های اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود.

عزیز جوانپور افزود: تبریز آمادگی ایجاد دبیرخانه دایمی برای برگزاری سالانه یا دوسالانه همایش بین المللی تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام را دارد.

وی، گفت: باید فرصت برای ارسال مقاله دایمی شود تا محققان تشیع جهان اسلام و اندیشمندان داخلی بتوانند همواره در این زمینه کار کنند.

جوانپور با اشاره به ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در سال 88 ، عنوان کرد: این اقدام از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور رییس جمهور قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید پیشینه خوب تبریز در نقش آفرینی های ملی تبیین شود، اظهارکرد: نقش تبریز در نهادینه کردن مذهب تشیع در ایران مصداق خوبی برای این امر بود که با همت دولت و پیگیری های سازمان میراث فرهنگی ثبت شد.

گفتنی است، همایش بین المللی « تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام» روزهای 22 و 23 آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تبریز برگزار خواهد شد./935/د102/ص
ارسال نظرات