۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۰۲۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور:

راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام محمدتقي قندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد تقی قندی، معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، عصر روز گذشته در مراسم آغاز به کار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استلن آذربایجان شرقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که با مجاهدت حدوروحانیت، حوزه های علمیه و جان فشانی های شهدا تحقق یافت، امروز رسالتی جهانی بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه عهده‌دار رسالت خطیر انقلاب اسلامی هستند، گفت: سنگرسازان و محافظان اصلی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه بوده اند، از این رو همواره از سوی دشمنان نظام اسلامی مورد هجمه واقع شده اند و روز به روز که می گذرد بر اهمیت رسالت حوزه های علمیه بیش از گذشته پی برده می شود.

حجت الاسلام قندی گفت: 12 سال قبل برای اولین بار حوزه علمیه خواهران راه اندازی شد و زمینه ای برای تبدیل انگیزه های شخصی به وظیفه و رسالت عمومی و اجتماعی به وجود آمد، حوزه های علمیه جزئی به هم پیوستند و تبدیل به لشکر منسجمی شدند که امروز شاهد راه اندازی مدیریت های استانی حوزه های علمیه خواهران هستیم.

وی با اشاره به وضعیت مدارس علمیه خواهران در آذربایجان شرقی گفت: 8 مدرسه فعال و 4 مدرسه در حال احداث در استان آذزبایجان شرقی وجود دارد که یک مدرسه در سطح 3 و بقیه مدارس در سطح 2 فعالیت دارند.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که چشم انداز مرکز مدیریت استان، راه اندازی 28 مدرسه علمیه خواهران است، گفت: هدف ما توسعه کمی همراه با کیفی مدارس علمیه است، چراکه مدرسه ای مفید است که بتواند طلاب ارزشمند و فاضله ای را تربیت کند.

حجت الاسلام قندی گفت: امروز جامعه ما هم از نظر فرهنگی و اعتقادی و هم از نظر سیاسی به حضور طلاب و روحانیون نیاز واقعی دارد، طلاب به عنوان سنگربانان جامعه اسلامی، رسالت خطیری در حراست از کیان دین مبین اسلام برعهده دارند.

گفتنی است، در پایان مراسم حکم مسؤولیت حجت الاسلام مسعودنیا، به عنوان نخستین مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از سوی آیت الله شبستری اعطا شد. /935/پ203/س

ارسال نظرات