۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۲۵۹
مقتدی صدر:

ملت های غربی با الگو گرفتن از ملت های اسلامی قیام کرده اند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، انقلاب ملت های عربی را عامل قیام ملت های غربی علیه نظام های مستکبر خود عنوان کرد.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی که از برخی شبکه های ماهواره ای این کشور پخش شد به بررسی آخرین تحولات منطقه و قیام ملت های غربی پرداخت.

مقتدی صدر در بخش اول سخنان خود گفت: هیچ کس گمان نمی کرد روزی فرارسد که ملت هایی که غربی ها از آنها به عنوان ملت های عقب مانده و جهان سوم یاد می کرد به عاملی جهت قیام ملت های غربی علیه نظام های به اصطلاح بزرگ، قدرتمند، متمدن و پیشرفته که ما از آنها به عنوان کشورهای امپریالیسم و استکبار جهانی یاد می کنیم مبدل شوند.

وی افزود: پس از آنکه برخی از قیام های مردمی در کشورهای اسلامی و عربی به پیروزی رسید و ملت های دیگری در منطقه به مبارزه با ظلم و فساد و دیکتاتوری برای رسیدن به آزادی و لقمه نان ادامه می دهند و تصاویر مقاومت مسلمانان در برابر ظالمان از شبکه های ماهواره ای، اینترنت و سایر رسانه های غرب پخش شد، ملت های غربی از این انقلاب ها الگو گرفته و با پیروی از مسلمانان به قیام برای دست یابی بپاخواستند.

حجت الاسلام صدر دین ستیزی را از عوامل اصلی قیام مسلمانان خواند و تصریح کرد: دیکتاتورهای منطقه به شدت با دین و آزادی های دینی و عقیدتی مردم مبارزه کردند و به همین دلیل است که مسلمانان به قیام علیه حکام پرداخته و خواستار بازگشت به حکم و دین خدا هستند، گرچه افراد زیادی وجود دارند که اسلام گرا نبوده، ولی در قیام علیه حکام عربی حضور داشتند.

رهبر جریان صدر عراق اظهار داشت: ظلم سیاسی و اقتصادی از عوامل دیگر قیام ملت های اسلامی هستند. ملت ها از تسلط کامل حکام بر سیاست و عدم توجه به آرای مردم سبب شد تا شهروندان بپاخیزند. از سویی دیگر، حکام که گمان می کردند فقر و محرومیت مردم به ادامه قدرتشان می انجامد به شدت تلاش کردند تا ملت ها را در فقر قرار دهند، به طوری که برخی از شهروندان عربی از شدت فقر به خودسوزی اقدام کردند.

وی با اشاره به قیام ملت های غربی ادامه داد: بسیار جالب است که 951 شهر از 82 کشور جهان با وجود اینکه در مناطق جغرافیایی مختلفی قرار دارند از اهداف و شعارهای یکپارچه ای استفاده می کنند، این امر در شهرهای مختلف آمریکا، رم، لندن و مادرید کاملا نمایان است.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: دوری از آموزه های دینی و پایبندی به نظام هایی که تنها بوی مادیات را می دهند سبب شدت تا تبعیض مالی و اقتصادی در غرب به شدت مشاهده شود. نظام های اقتصادی غرب به گونه ای عمل کردند که بخش اعظم ملت در فقر بسر برده و بخش بسیاری کوچکی از ثروت های کشور بهره مند شوند تا فقر و محرومیت در این جوامع بیداد کند.

رهبر جریان صدر، گسترش فساد در جوامع غربی را خواسته نظام های حاکم عنوان کرد و بیان داشت: نظام های سیاسی در غرب برای اینکه ذهن ملت های خود را از مشکلات دور ساخته و جلوی اعتراضات را بگیرند به درگیر ساختن شهروندان به فساد می پردازند و بدین وسیله از بروز راهپیمایی و خشونت های احتمالی جلوگیری می کردند.

وی برخورد نظامی دولت های غربی با مردم را به شدت محکوم کرد و گفت: معترضان غربی تنها به دلیل اعلام خواسته های خود با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و این برخوردها روز به روز در حال افزایش است. بنده این سرکوب ها در کشورهای غربی خصوصا کشوری که با ادعای آزادی به عراق حمله و این کشور را اشغال کرد اعلام می کنم.

مقتدی صدر درباره گسترش اعتراضات مردمی در آمریکا خاطر نشان ساخت: گسترش اعتراضات در وال استریت که مرکز اقتصادی جهان به شمار می آید نشان داد که اعتراضات شهروندان آمریکایی بر اساس شرایط نامناسب اقتصادی است، ولی این اعتراضات از سوی مدعیان دموکراسی مورد هجوم واقع شده و معترضانی که به دلیل فقر و محرومیت بپا خواسته اند با سرکوب مواجه می شوند.

وی بر لزوم خروج کامل اشغالگران آمریکایی در پایان سال جاری میلادی تاکید کرد و اظهار داشت: دیدگاه ما درباره نیروهای اشغالگر کاملا روشن است، ما خواستار خروج کامل این نیروها هستیم و اگر قرار باشد که تعدادی از این نیروها به آموزش نظامیان عراقی بپردازند، این امر باید پس از خروج کامل اشغالگران و امضای توافقنامه جدید انجام گیرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات