۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹
الوفاق اسلامی بحرین:

سرنوشت قذافی درس عبرتی برای حکام عرب است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، به هلاکت رسیدن قذافی را درس عبرتی برای حکام عرب توصیف کرد.
پرچم جديد ليبي
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در پیامی، به هلاکت رسیدن معمر القذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی را به ملت این کشور تبریک گفت.

در این پیام آمده است: کشته شدن معمر القذافی، رئیس لیبی بدست فرزندان ملت، پیام بسیار مهمی به حکامی است که با زبان آتش، آهن، به حاشیه راندن و دشمنی بر مردم حکومت می کنند. این جمعیت کشته شدن مغرور لیبی که به کشتار و ظلم و دشمنی با ملت پرداخت و بذر دشمنی، شکاف و جنگ میان یکدیگر را در میان مردم کاشت را به ملت لیبی تبریک می گوید. ملت انقلابی لیبی استحقاق زندگی در پرتو ثبات و آرامش پس از گذراندن دوران بسیار سخت حکومت قذافی را دارد.

الوفاق اسلامی حکام مستبد عربی را به درس آموزی از سرنوشت سایر حکام دعوت کرد و افزود: سرنوشتی که در سال جاری، برخی از حکام کشورهای عربی را دربرگرفت و منجر به فرار رئیس تونس، محاکمه رئیس مصر و به هلاکت رسیدن رئیس لیبی شد درس های بزرگی برای سایر نظام های عربی است، زیرا امروزه ملت ها چیزی به نام عقب نشینی و کوتاه آمدن از آنچه کرامت، آزادی و دموکراسی واقعی را برایشان محقق می سازد نمی شناسند.

این جمعیت، گزینه قلت و کشتار برای سرکوب اعتراضات را بیهوده خواند و تاکید کرد: گزینه های قلع و قمع، کشتار، سرکوب، بازداشت و قطع دسترسی مردم به رزق و روزی برای بقای نظام بیهوده است. حکام مصر، لیبی و تونس همه این گزینه ها را بکار برده و به همه روش های ممکن روی آورند، ولی هیچ نتیجه ای نگرفته و بدون اینکه کشتار ملت از سوی حسنی مبارک و حمایت بیگانگان از وی و همچنین به راه انداختن حمام خون و مباح شمردن خون مردم از سوی قذافی سودی داشته باشند سقوط کرده و سرنوشت ذلت باری برای آنان رقم خورد.

بزرگ ترین حزب مخالف آل خلیفه اظهار داشت: سرنوشت قذافی که بیش از 40 سال بر منصب قدرت به حکومت پرداخت باید درس عبرتی باشد برای نظام هایی باشد که همچنان بر قدرت تکیه کرده اند و بدانند ملت ها دیگر هیچگاه از خواسته های دموکراسی طلبانه خود عقب نشینی نمی کنند و هرچه تلاش کنند تا همچنان بر کرسی قدرت تکیه داشته باشند به ذلت و خواری سرنوشت سیاه خود می افزایند.

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: اراده ملت بحرین قوی تر و مستحکم تر از همه ملت های عربی است و بحرینی ها قسم خورده اند که برای تحقق دموکراسی که تنها راه حل پایان یافتن بحران در این کشور تلاش کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات