۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۲۷۸
مدیر کل تبلیغات آذربایجان شرقی:

50 درصد انجمن های اسلامی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت 50 درصد انجمن های اسلامی کشور در این استان خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه مشترک با مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در حال حاضر بجز انجمن های اسلامی ادارات، کارخانجات، مراکز درمانی و بهداشتی، بانک ها و اصناف،900 انجمن اسلامی مساجد در این استان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه دینی در مساجد هستند.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت ها در بحث آموزش های فرهنگی گام های موثری نیز برداشته شده است اما با ایده آل ها فاصله داریم.

حجت‌الاسلام عظیمی اظهار داشت: مربی، سرفصل مطالب و مخاطب سنجی نیاز برگزاری دوره های آموزشی موفق است و این روند باید با بومی سازی آموزش ها پیش برود، چراکه اقتضائات فرهنگی و اجتماعی در کل کشور بسته به فرهنگ های ایرانی متفاوت است.

همچنین حجت الاسلام علی دارابی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی از آغاز به کار دفتر مطالعات کالاهای فرهنگی در این سازمان خبر داد و با بیان اینکه فعالیت های آموزشی و پژوهشی این استان بسیار خوب می باشد، گفت: آذربایجان شرقی می تواند الگوی خوبی برای سایر استان های کشور باشد.

وی، افزود: ادارات تبلیغات اسلامی استان ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند و ازاین رو باید موضوعات حساس و مهم از طریق کارشناسان استانی احصاء و برنامه ریزی های لازم برای آنان صورت گیرد.

حجت الاسلام دارابی اعتماد عمومی به این سازمان را یک موهبت الهی دانست و بر ضرورت استفاده از تمام توانمندی های آن تاکید کرد./935/د103/ص
ارسال نظرات