۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۳۰۴
خطیب جمعه کاظمین:

مخفی شدن دیکتاتورها در حفره ها درس آموز است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، مخفی شدن دیکتاتورها در حفره ها را دربرگیرنده درس های بزرگی دانست.
شيخ صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر که در مسجد براثا برگزار شد سرنوشت دیکتاتورها را سیاه توصیف کرد و گفت: آنچه روز گذشته رخ داد سرنوشتی مشخص و شومی برای از بین رفتن دیکتاتوری معمر قذافی بود، همه دیکتاتورها به سوی مرگ گام برمی دارند و همه طاغوت و ظلم در قبر دفن می شود.

وی افزود: گرچه نابودی قذافی سبب خوشحالی شدید ما شد، ولی باید به این نکته توجه داشت که مردم هستند که افراد را به سوی دیکتاتوری سوق می دهند. همه دیکتاتورها نظیر صدام، هیتلر، ناپلئون و حسنی مبارک در ابتدا انسان های معمولی و ساده ای بودند، لیکن قلب سیاه و تحولات جامعه به دیکتاتور شدن آنان انجامید.

حجت الاسلام صغیر با اشاره به ذلت قذافی و صدام تصریح کرد: نمایش ذلت و خواری قذافی و صدام که خداوند متعال به ما نمایش داد درس عبرت بزرگی مبنی بر فرار ظالمان از قصرهای باشکوه به حفره هایی کوچک است.

خطیب جمعه کاظمین اظهار داشت: در سال 1985 میلادی و هنگامی که در تهران زندگی می کردم، سفیر لیبی با من تماس گرفت و گفت که قذافی پاسپورت هایی را برای شما و 5 شخص دیگر که شهید محراب (شهید محمد باقر حکیم) جهت سفر به این کشور آماده است، ولی ما با این امر مخالفت کردیم و اگر این اقدام را انجام می دادیم میلیون ها دلار بدست می آوردیم. متاسفانه برخی از افراد توانستند اموال فراوانی را از این راه بدست آورند.

وی ادامه داد: چند روز پیش نیز در استان بابل بودم و استاندار این استان تعریف می کرد که هنگامی صدام قصد سفر به این استان را داشت ده ها گاو و گوسفند سر بریده می شد و غذاهای گوناگونی نیز تهیه می شد و زمانی که این سفر لغو می شد همه این غذاها را در رودخانه می ریختند. سرانجام این همه ظلم و طاغوت، مخفی شدن در حفره ای بود و پس از آن نیز در درون یک قبر قرار گرفت.

شیخ جلال الدین صغیر نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی لیبی هشدار داد و تاکید کرد: ملت لیبی باید به شدت هوشیار باشند و بدانند که استعمار در کمین آنها قرار گرفته است. لیبی ها همچنین باید دقت کنند که پس از مرگ قذافی، قذافی دیگر سرکار نیاید.

وی از حمایت برخی از سیاستمداران از تروریست ها به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: برخی از سیاستمداران که بر ثروت های کشور تسلط یافته و قدرت را در اختیار خود قرار داده اند، مبالغ هنگفتی را به تروریست ها می دهند تا به کشتار ملت مظلوم عراق بپردازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات