۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۴۱۱
فرماندار خرمشهر خبر داد؛

بازدید یک میلیون دانش آموز از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ فرماندار خرمشهر، در جلسه شورای اداری این شهرستان، از اعزام حدود یک میلیون دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبر داد.
راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، شب گذشته، در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر با تأکید بر حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: مردم شریف ایران باید با همه توان از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پشتیبانی کرده تا مبادا ذره ای از خاک پاک نظام اسلامی به دست دشمنان بی افتد.

وی افزود: مردم ایران باید همانند دژی مستحکم در برابر تهاجم های گسترده دشمنان ایستادگی کرده تا مبادا فکر تهاجم به ایران در ذهن دشمنان خطور کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که تنها راه رسیدن به کمالات معنوی پیروی از راه ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ایران زمین و همه مسلمانان جهان باید با پیروی از پیامبران الهی و الگو قرار دادن سیره ائمه اطهار (ع) در زندگی خویش، بینش سیاسی و بصیرت دینی خود را بیش از پیش ارتقاء دهند.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر فعال بودن مساجد سطح شهر، گفت: در مساجد خرمشهر سنت نماز جماعت صبح باید احیا شود، که مسأله بر عهده مسؤولان و فعالان عرصه های فرهنگی است.

امام جمعه خرمشهر، در ادامه خطاب به مسؤولان و مدیران استانی، تصریح کرد: مسئولان باید برای از بین بردن روحیه ناامیدی در مردم همواره در صفوف اول نماز جماعت حاضر شده تا مردم از وجود حامیان و خدمتگزاران خود اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به شایعات اخیر در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی برخی مسئولان شهرداری و اخبار منتشر شده در رسانه ها بیان داشت: رسانه ها بدون اطلاع از مسأله ای نباید اقدام به خبررسانی کنند؛ چرا که تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده، آبروی افراد را نباید به خطر انداخت.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود، در خصوص مبارزه با دشمنان اسلام و پیروزی در آزمایش الهی سخن گفت و اظهار داشت: در مبارزه با دشمنان باید از هر ابزار و شیوه ای استفاده کرد؛ از این رو مردم غیور ایران باید در برابر کفار و مشرکان همچون سدی محکم ایستاد.

بازدید یک میلیون دانش‌آموز از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس

عبدالله حسینی، فرماندار خرمشهر، در جلسه شورای اداری این شهرستان، از اعزام حدود یک میلیون دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی و عملیاتی راهی مؤثر در انتقال فرهنگ ایثار و از خود گذشتی به نسل جوان جامعه است.

وی با دعوت از مسؤولان و فعالان عرصه های فرهنگی به ویژه قشر فعال روحانیت برای همکاری با این کاروان ‌ها افزود: دانش‌آموزانی که از این مناطق بازدید می‌کنند سرمایه‌های ارزشی مملکت بوده که وظیفه روحانیت تبیین ارزش های دفاع مقدس برای آنان است.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: راه اندازی این گونه کاروان‌ها و اعزام آنها به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس می‌تواند از جنبه ‌های گوناگون فرهنگی تأثیرهای مثبت زیادی بر جوانان و نوجوانان داشته باشد.

فرماندار خرمشهر، با تأکید بر همکاری ارگان‌ها و سازمان ها فرهنگی در ارایه خدمات مناسب به زائران راهیان نور، تصریح کرد: باید همه ادارات و ارگان ها و سازمان ها، در ارایه کارهای فرهنگی دست در دست یکدیگر داده خدمات مناسب و مطلوبی را به زائران شهدای کربلای ایران انجام دهند.

حسینی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: ما همه همت و تلاش خود را برای معرفی بهتر ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به کار گرفته و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات