۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

طرح شبهات از سوی دشمنان به منزله به چالش کشیدن نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری بیان کرد: طرح شبهات سیاسی، اجتماعی، دینی و عقیدتی از سوی استکبار جهانی به منظور به چالش کشیدن نظام مقدس اسلامی است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه پرسش و پاسخ شبهات دینی با مربیان پرورشی آموزش و پرورش اهواز، که در سالن اجتماعات دبیرستان شهید بهشتی اهواز برگزار شد، عنوان داشت: مطرح کردن شبهات دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی به منظور به چالش کشیدن آرمان ها و مبانی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به جمله ای از مناجات امام سجاد(ع) مبنی بر این که « إن الشکوک و الظنون لواقح الفتن »، بیان داشت: شک ها و شبهات پیش نیاز فتنه های سیاسی، دینی و عقیدتی است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در ادامه با بیان این که اگر شک ها و شبهات جامعه و افراد به صورت منطقی پاسخ داده نشود بی شک این شبهات پیشینه ای برای ایجاد فتنه خواهد شد، افزود: منحرف شدن از دین مبین اسلام فتنه ای است که به تعریف قرآن کریم گناه آن بالاتر از قتل است.

استاد برجسته حوزه علمیه اهواز سربازان مبارزه با تهاجم فرهنگی را حسین فهمیده های دفاع مقدس دانست و گفت: پاسخ دادن آگاهانه، صبورانه و دلسوزانه معلمان به پرسش ها و شبهات دانش آموزان همچون نجات دادن ملتی از دشمنان آن است.

آیت الله حیدری با اشاره به تفسیر آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که «من أحیاها فکأنما احیا الناس جمیعا و من قتل نفساً کأنما قتل الناس جمیعا»، خاطرنشان کرد: مقصود از کشتن در این آیه به معنای منحرف کردن و مقصود از احیا به منظور هدایت گری مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول تاریخ شبهات دشمنان علی رغم این که صدمه ای به اسلام نرسانده است بلکه نفع این دین بوده بدین معنا که هر وقت شبهات دشمنان بیشتر شده، نیروی انسانی و عقلانی بیش از پیش به تکا پوی تولید علم می افتند که در نتیجه سدی در مقابله با تهاجامات دشمنان بوجود می آید.

بیداری اسلامی نشان از پیروزی جبهه حق و شکست تهاجم فرهنگی است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: این خیزش های اسلامی و پیروزی آنها پیام های متعددی در بر خواهد داشت که غلبه جبهه حق علیه باطل یکی از آنان است.

امام جمعه موقت اهواز، به تشریح گسترش بیداری اسلامی در سراسر جهان و رسیدن آن به آمریکا پرداخت و تصریح کرد: بیداری انسانی در بیش از هشتاد کشور از جهان تحت تأثیر بیداری اسلامی است.

میدان التحریر مصر برگرفته از میدان آزادی تهران است
آیت الله حیدری با بیان این که بیداری اسلامی نیز الگوپگیری از انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان ساخت: میدان التحریر مصر برگرفته از میدان آزادی تهران و نام گذاری میدان التحریر در لندن الگو پذیری از میدان التحریر مصر است.

بیداری اسلامی برگرفته از فقه اهل بیت است
وی با بیان این که خیزش های اسلامی در کشورهای عربی تحت تأثیر آرمان های انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی ایران برگفته از مکتب تشییع است، ابراز داشت: ملت های به پا خاسته از نظر سنی تابع مذهب اهل سنت هستند و بنا بر نظر مذهب اهل تسنن قیام بر حاکم کشورها حتی اگر فاسد باشد حرام است اما از نظر مذهب اهل بیت(ع) قیام بر ظالم واجب است که از این منظر می توان گفت خیزش های کشورهای عربی بر اساس فقه اهل بیت(ع) است./9463/پ202/س
ارسال نظرات