۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷
سالانه صورت می‌گیرد؛

زیارت 140 میلیون زائر از ‌‌امامزادگان کشور

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که سالانه 140 میلیون زائر از امامزادگان کشور زیارت می کنند، گفت: با دارا بودن چنین ظرفیت های بزرگ فرهنگی و مذهبی نباید، کشور با معضلات فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو باشد.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل ، تقی رضایار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: 8 هزار و 50 بقعه متبرکه و 10 هزار و 100 امامزاده و مزار 33 پیامبر در کشور وجود دارد.

وی با بیان این‌که سالانه 140 میلیون زائر از امامزادگان کشور زیارت می کنند، گفت: با دارا بودن چنین ظرفیت های بزرگ فرهنگی و مذهبی نباید، کشور با معضلات عدیده فرهنگی و اجتماعی مواجه باشد.

رضایار با بیان این‌که تا پایان سال جاری یک میلیون حافظ قرآن کریم در امامزاده های کشور تربیت خواهند شد، افزود: تلاش می کنیم امامزاده ها را به قطب تربیتی تبدیل کرده و برای تحقق این امر باید امامزاده ها آبادتر شوند.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف امانتداردو امانت سپرده پیامبر یعنی قرآن و عترت است، خاطر نشان کرد: ملت مسلمان ایران تنها ملتی هستند که در دنیا به سفارش پیامبر مبنی بر نگهداری دو امانت سفارش شده پیامبر عمل کرده و به امامزاده ها توجه خاصی دارد.

وی با بیان این‌که وقف در کشور ما از یک هزار و 100 سال پیش وجود داشته است، افزود: اگر موقوفات در نظام اسلامی احیا نشود، در چه نظامی دیگری قرار است احیا و ساماندهی شوند، باید قدر نظام دینی و ولایی را دانست و نهایت تلاش را در جهت بزرگداشت شعائر اسلامی داشت.

گفتنی است، در پایان ضمن تقدیر از تلاش های 44 ماهه حجت الاسلام شهاب الدین حسینی مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان اردبیل حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری به عنوان مدیرکل جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل معرفی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات