۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰
ساعاتی پیش؛

معاون رئیس جمهور افغانستان با آیت الله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون رئیس جمهور افغانستان، امروز با مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد.
آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد کریم خلیلی، معاون رئیس جمهور افغانستان که به عراق سفر کرده است ساعاتی پیش با حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.

وی در کنفرانس خبری که پس از این دیدار برگزار شد گفت: حضرت آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ جهان اسلام است و مقلدان فراوانی در افغانستان دارد و اگر با ایشان دیدار نمی کردم، سفرم به عراق ناقص به شمار می رفت.

خلیلی افزود: آیت الله سیستانی در این دیدار برای حفظ وحدت اسلامی در افغانستان و سراسر جهان دعا کرد و به ایشان تاکید کردم که وحدت اسلامی در افغانستان برقرار است و هیچ تفاوتی میان شیعیان و سنی ها وجود ندارد، مراسم عاشورا در برخی از مساجد اهل سنت برگزار می شود و از علمای شیعه جهت حضور در این مراسم دعوت بعمل می آید.

معاون رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: آیت الله سیستانی از شنیدن این خبر بسیار خرسند شد و بر لزوم گسترش روابط میان مسلمانان جهت حفظ امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

وی درباره وضعیت کنونی این کشور اظهار داشت: ما هم اکنون در مرحله انتقال قرار داریم و در حال تلاش برای در اختیار گرفتن اداره کشور از نیروهای بیگانه بر اساس جدول زمانبندی شده هستیم.

خلیلی روابط افغانستان با عراق را صمیمانه خواند و تاکید کرد: روابط دوستانه صمیمانه ای میان عراق و افغانستان وجود دارد و این سفر با هدف گسترش روابط دوستانه انجام گرفت.

وی پیش از این دیدار به زیارت حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) شتافت و سپس با آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات