۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳
خطیب جمعه نجف:

عراق تنها با ریشه کن شدن حزب بعث به ثبات می رسد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، ریشه کن شدن حزب بعث را تنها راه برقراری ثبات در عراق عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف پيام قبانچي درباره مبارزه با عناصر حزب بعث
به گزارش خبرگزاری رسا، سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در پیامی با اشاره به اینکه همه مصائب ملت عراق از عناصر فاسد حزب بعث نشأت می گیرد بر لزوم مبارزه شدید با این عناصر تاکید کرد.

در این پیام آمده است: در زمانی که عراق در حال ثبت پیروزی جدیدی در قالب خروج کامل نیروهای بیگانه از خاک مقدس این کشور و در برهه ای که عراقی ها خود را برای تجربه جدیدی جهت اثبات توانایی هایشان در اداره کشور بعد از خروج اشغالگران و در آستانه مرحله نوینی که با دشمنی های فراوانی با هدف بازگشت نظام دیکتاتوری به عراق قرار دارد، مبارزه با حزب بعث و پیگرد عناصر این حزب فاسد باید به مساله اصلی دولت و ملت مبدل شود.

حجت الاسلام قبانچی افزود: ما به دور از مسائل سیاسی و وابستگی های حزبی اعتقاد داریم که عناصر فاسد حزب بعث در پس پرده همه دردها و مصائب ملت عراق قرار دارند و تا هنگامی که این عناصر بر اساس بندهای قانون اساسی و قانون بازخواست و عدالت مورد پیگرد واقع نشوند، عراق هیچ گاه طعم ثبات و آرامش را نخواهد چشید.

خطیب جمعه نجف با تاکید بر اینکه مبارزه با حزب بعث فراتر از مسائل قومیتی و مذهبی است تصریح کرد: بنده تاکید می کنم که پاکسازی وزارتخانه ها و سازمان های عراق از لوث عناصر فاسد بعثی فراتر از مرزهای طایفه ای و حزبی است و همگان بدینگونه به این مساله بنگریم.

وی مبارزه با عناصر بعثی را واجب خواند و تاکید کرد: ملت، دولت، احزاب و گروهای سیاسی و دینی باید دست به دست هم دهند و برای تحقق این واجب دینی تلاش کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات