۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۶۵۹
علمای شیعه بحرین:

موسم حج فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین، موسم حج را فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی عنوان کردند.
شوراي اسلامي علماي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین در بیانیه ای از مسلمانان سراسر جهان خواست نهایت استفاده را از موسم حج برده و این مراسم بزرگ را به نماد وحدت اسلامی مبدل سازند.

در این بیانیه آمده است: هر ساله در چنین روزهایی است که میلیون ها مسلمان با قلب و جسم در بیت الله حرام حضور می یابند و دعوت حق را با پشت سر نهادن همه امور دنیونی و ادای مناسک و واجبات دینی لبیک گفته و در همه حالات به ذکر پروردگار می پردازند.

شورای اسلامی علمای بحرین افزود: شکی نیست که حج از منافع بسیار فراوانی برای اسلام و مسلمانان برخوردار است و از عوامل قدرت، نهضت، عزت و کرامت مسلمانان سراسر جهان به شمار می آید، این به شرطی است که این فریضه مطابق اهداف مورد نظر انجام گیرد. متاسفانه اهداف این موسم از جانب برخی مسلمانان مورد غفلت واقع شده و از سوی دشمنان اسلام مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

علمای شیعه بحرین تصریح کردند: دشمنان اسلام از این غفلت استفاده کرده و با برنامه های مختلفی که در پی می گیرند اهداف این موسم را مخدوش ساخته و به گسترش نزاع میان مسلمانان می پردازند و بدین وسیله مقدمات نفوذ نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را در جوامع اسلامی فراهم می کنند.

این شورا بر لزوم هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان، گروه ها، موسسات و حکومت های اسلامی باید با قدرت به هوشیاری و توجیه امت بویژه حجاج بپردازند و از این فرصت و موسم بسیار بزرگ نهایت استفاده را ببرند.

در بخش پایانی بیانی آمده است: وحدت اسلامی از مهم ترین عوامل قدرت امت به شمار می آید و همانگونه که مسلمانان با رنگ، زبان، ملیت، قومیت و سطوح مختلف در بیت الله حرام جمع می شوند باید دل های آنان نیز متحد شده و به همه شکاف ها در جامعه اسلامی پایان دهند و از این همایش جهانی بزرگ برای پیشبرد پروژه و برنامه های بزرگی که به اسلام و مسلمانان خدمت می کند بهره ببرند./980/ب902/گ
ارسال نظرات