۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۶۹۵
خطیب جمعه نجف:

دشمنان درصدد انتقام گرفتن از مراجع تقلید هستند/ حزب بعث بزرگ ترین دشمن ملت عراق است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که دشمنان درصدد انتقام گرفتن از مراجع تقلید هستند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از هدف قرار گرفتن نمایندگان آیت الله سیستانی در استان های کربلا و بابل به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: هدف قرار گرفتن نمایندگان آیت الله سیستانی در بابل و کربلا با هدف انتقام گرفتن از تلاش های مراجع تقلید بویژه آیت الله سیستانی در حفظ وحدت عراق انجام گرفت. مراجع تقلید خیمه ای برای همه عراقی ها هستند و دشمنان می خواهند با این اقدامات از ملتی که وفاداری خود را به مرجعیت تقلید نشان داده انتقام بگیرند.

وی افزود: دشمنان می خواهند این پیام را به مراجع تقلید بدهند که پس از خروج اشغالگران آمریکایی از عراق هیچ جایگاهی در مرحله نوین نخواهند داشت.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: نمایندگان مراجع تقلید خدمات فراوانی برای کشور و ملت ارائه کرده و با خطرات فراوانی را به دلیل فعالیت های خود که در راه خداوند انجام می دهند مواجه می شوند و ترور آنان به دلیل حمایت از ملت انجام می گیرد.

خطیب جمعه نجف از گسترش هجمه ها علیه آیت الله سیستانی انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از سایت های اینترنتی به شدت علیه حضرت آیت الله سیستانی تهاجم کرده و اتهامات مختلفی را به ایشان وارد می سازند، همه این اقدامات به این دلیل است که این مرجع تقلید توانست ملت عراق را یکپارچه کرده و دشمنان در صدد انتقام گرفتن از ایشان هستند.

وی ادامه داد: تروریست ها درصدد بازگرداندن عراق به دوران صدام هستند و ترور نمایندگان مراجع تقلید، علما، پلیس و امثال این افراد برای تحقق این امر صورت می گیرد، اما تروریست ها باید بدانند که این اقدامات تنها به ترسیخ عزم و پافشاری ملت منجر خواهد شد.

سید صدرالدین قبانچی از بازداشت صدها تن از عناصر حزب بعث در عراق ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: بعثی ها به شدت تلاش می کنند تا پس از خروج نیروهای آمریکایی به عملیات براندازی نظام بپردازند، ولی صدها تن از اعضای این حزب در استان های مختلف عراق دستگیر شدند و این عملیات ناکام ماند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی، حزب بعث را بزرگ ترین دشمن عراق خواند و تاکید کرد: حزب بعث بزرگ ترین دشمن عراقی ها است و فتنه های مذهبی و بوجود آمدن تروریسم در عراق از اقدامات صدام و حزب بعث نشات می گیرد.

وی بعثی ها را عامل اشغال عراق عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ملت عراق از بازگشت حزب بعث به قدرت به شدت نگران است و از افزایش شبکه های ماهواره ای وابسته به این حزب به عنوان اولین گام برای بازگشت به قدرت یاد می کنند. بعثی ها عامل اصلی ورود اشغالگران به عراق هستند و به شدت تلاش می کنند تا این کشور از پیشرفت و آبادانی دور بماند.

قبانچی بر لزوم پاکسازی کشور از لوث عناصر بعثی تاکید کرد و گفت: امنیت، صلح و ثبات عراق در گرو پاکسازی عناصر بعثی از کشور است. متاسفانه برخی از افراد، لغو قانون بازخواست و عدالت که به پاکسازی سازمان ها و ادارات از بعثی ها اختصاص دارد را خواستارند می خواهند تا عناصر این حزب به پست های مسوولیتی بازگردند.

خطیب جمعه نجف از هجمه های انجام گرفته در پی دستگیری عناصر حزب بعث ابراز شگفتی کرد و افزود: متاسفانه برخی از افراد از اینکه جمعی از بعثی ها بازداشت شدند برآشفته و خشمگین شده اند، ما از اینکه عناصر حزب بعث مورد پیگرد قرار می گیرند خرسند هستیم و بر لزوم پاکسازی وزارتخانه ها، ارتش و سازمان ها از لوث بعثی ها تاکید می کنیم.

وی اعلام فدرالی شدن استان صلاح الدین را واکنشی علیه دستگیری بعثی ها قلمداد کرد و ابراز داشت: این حق شهروندان این استان است که استان خود را فدرالی سازند، ولی این امر باید بر اساس قانون انجام گیرد و نباید چنین امور مهمی را با نزاع های سیاسی درآمیزند. این امر، واکنشی به دستگیری عناصر حزب بعث است و از آنان می خواهم تا دلایل خود را برای مخالفت با این بازداشت ها اعلام کنند تا به دفاع از حزب بعث متهم نشوند.

حجت الاسلام قبانچی به خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های استان کوت اشاره کرد و گفت: ما در انتظار خروج کامل اشغالگران آمریکایی هستم و اطمینان داریم که نیروهای امنیتی عراق توانایی کنترل امنتی کشور را دارند./980/ب901/گ
ارسال نظرات