۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۶۹۷

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از بی توجهی دولت عراق نسبت به جنایت های رخ داده در این کشور

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا به فراموشی سپردن جنایت ها را ظلم به خانواده های قربانیان توصیف کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از بی توجهی مسوولان به جنایت های رخ داده در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بسیاری از جنایت هایی که در هنگام رخ دادن با واکنش شدید مسوولان مواجه می شود پس از مدتی به فراموشی سپرده شده و نتایج تحقیقات کمیسیون هایی که در این زمینه تشکیل می شود نیز هیچ گاه اعلام نمی شود.

وی افزود: یکی از این جنایت ها، جنایت النخیب است که از سوی رسانه ها به شدت منعکس و کمسیون های ویژه ای بدین منظور تشکیل شد، ولی همانگونه که در گذشته تاکید کرده بودیم این نتایج به جریان های مرتبط ارسال می شود ولی این نتایج مخفی شده و از ذهن همگان دور می شود.

حجت الاسلام صافی به فراموشی سپردن جنایت ها را ظلم به خانواده های قربانیان دانست و تصریح کرد: این موارد نباید به فراموشی سپرده شوند، زیرا خانواده های قربانیان در انتظار دستگیری و قصاص جنایت کاران می مانند و مخفی ساختن نتایج بی عدالتی در حق آنان به شمار می آید. از خانواده قربانیان می خواهم حق خود را از راه های قانونی پیگیری کنند و به مسوولان جهت دستگیری و مجازات عاملان جنایت فشار بیاورند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای عمران و بازسازی کشور اظهار داشت: عراق از کشورهای ثروتمند جهان است و هنگامی که خبر افزایش درآمدهای این کشور را می شنویم شادمان می شویم. اختصاص بودجه هنگفت برای عمران و پیشرفت کشور نیز قابل تقدیر است، اما کثرت بودجه و عدم وجود ضابطه ای مناسب به از بین رفتن اموال عمومی و بهره برداری جریان خاص از این بودجه می شود.

وی ادامه داد: مشکلات امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و غذایی مردم، ثبات کشور و مبارزه با فساد اداری و مالی باید به خوبی در این بودجه لحاظ و ضوابط لازم جهت نسبت به پایان این مشکلات تعیین شود.

سید احمد صافی از عدم توجه دولت به افراد کارآمد و خبره انتقاد کرد و بیان داشت: برخی از شخصیت های توانا و کارآمد که در خارج از کشور هستند به شدت نسبت به حضور در عراق اعلام آمادگی می کنند، لیکن وجود برخی مشکلات مانع از حضور این افراد می شود. دولت موظف است مشکلات این افراد که حضورشان به سود کشور بوده و می توانند عراق را به سمت پیشرفت سوق دهند برطرف سازد.

خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: برخی از این افراد که درصدد خدمت به عراق هستند به این کشور سفر می کنند، اما حتی برای دیدار با برخی از مسوولان با سختی های فراوانی مواجه می شوند. این مسوولان که از توانایی های این شخصیت ها آگاهی دارند از بیم اینکه پست و مقام آنان توسط این افراد گرفته شود از دیدار با آنان طفره رفته و اجازه خدمت گزاری را نمی دهند.

وی عراق را متعلق به همه شهروندان خواند و خاطر نشان ساخت: سراسر عراق به شهروندان اختصاص دارد و هیچ کس حق ندارند مردم را از خدمت گزاری به کشور محروم سازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات