۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲
مقتدی صدر:

آمریکایی ها درصدد شعله ور کردن جنگ داخلی در عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که اشغالگران آمریکایی درصدد به راه انداختن جنگ داخلی در عراق هستند.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی، اشغالگران آمریکایی را عامل همه بلاهای موجود در عراق عنوان و از هراس برخی گروه های سیاسی از خروج اشغالگران به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: همه مصائب، بلاها و دردهایی که در عراق وجود دارند از حضور اشغالگران در این کشور عزیز نشات می گیرد، آمریکایی ها همواره درصدد برانگیختن فتنه های مذهبی و قومیتی و بروز جنگ داخلی در عراق هستند.

حجت الاسلام صدر افزود: اکثر نزاع ها و درگیری هایی در کشور عزیزمان برگرفته از مسائل سیاسی است و گروه های سیاسی حق ندارند نسبت به پیامدهای خروج اشغالگران هشدار دهند. اختلافات سیاسی هرچند شدید باشند نباید به عاملی جهت خشونت و پسرفت امنیتی منجر شود.

رهبر جریان صدر بر لزوم مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کرد و اظهار داشت: کشورهای غربی همواره در حال اشغال و تسلط بر جوامع عربی که سرشار از ثروت هستند بوده و به گسترش تسلط خود بر این کشورهای می پردازند، ملت هایی در طول تاریخ ماندگار شدند و از شرافت آنان در طول تاریخ نام برده می شود که در برابر اشغالگران ایستادگی کرده و پرونده اشغالگری و حمایت از اشغالگران را بستند.

وی ادامه داد: از همه شهروندان عراقی می خواهم تا دست به دست هم داده و نسبت به خروج کامل اشغالگران مسوولیت پذیر باشند و با ایمان، صلح، عشق و وفاداری در جهت بازسازی کشور گام بردارند.

سید مقتدی صدر علما را به تلاش جهت تحکیم وحدت ملت دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: علما وظیفه مهمی را در راه وحدت عراق در زمینه های دینی و عقیدتی برعهده دارند تا از گسترش اختلافات میان شهروندان جلوگیری شود، بنابراین از از علما و روحانیون می خواهم در سخنرانی و خطبه های خود بر وحدت و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم پافشاری کنند.

وی ملت عراق را ملتی هوشیار و بیدار خواند و تصریح کرد: ملت عراق از تجربه گذشته استفاده کرد و نتایج خشونت و تروریسم را با چشمان خود دید و به پیامدهای این امور که به مرگ و غارت و تجاوز منجر می شود پی برد، پس گمان نمی کنم بخواهند بار دیگر آن تجربه تلخ را تکرار کنند و باید به فکر راه های دیگری باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات