۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

دخالت ایران در امور داخلی بحرین دروغی دیگر از آل خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، دخالت ایران در امور داخلی این کشور را دروغی دیگر از آل خلیفه توصیف کرد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان بحرینی، در تجمعی که با عنوان «بهار عربی» از سوی جمعیت های معارض رژیم آل خلیفه در روستای حجر واقع در غرب منامه برگزار شد حضور یافتند و بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی تا تحقق کامل خواسته های مشروع ملت تاکید کردند.

حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در این تجمع گسترده که از سوی جمعیت های الوفاق، وعد، تجمع الوطنی و الاخاء برگزار شد به همه زندانیان خصوصا علما و شخصیت های برجسته این کشور که در زندان های آل خلیفه بسر می برند درود فرستاد و گفت: شهدا و اسیرانی که در پشت میله های زندان حضور دارند تاج بحرین هستند و جا دارد به زندانیانی نظیر عبدالوهاب الحسین، حسن مشیمع، شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ محمد حبیب المقداد، شیخ محمد علی المحفوظ، عبدالهادی الخواجه، مهدی ابوذیب و سایر مردان و زنانی که در زندان هستند درود بفرستم.

وی افزود: قشرهای مختلف ملت بحرین فداکاری های فراوانی را تقدیم وطن کردند، این فداکاری ها برای اهداف شخصی و حزبی انجام نگرفت، بلکه همه مردم به دلیل عشق، عزت و وفداری کاملی که به کشور دارند از جان و مال خود مایه گذاشته و در راه رسیدن بحرین به جایگاه مطلوب تلاش می کنند.

حجت الاسلام سلمان بر لزوم ادامه اعتراضات مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از افراد بر احساسی بودن قیامی که از 14 فوریه آغاز شد تاکید داشته و همواره اعلام می کردند که این اعتراضات تنها چند روز طول می کشد و سرانجام خاموش خواهد شد، ولی ملت در زمان تجمع در میدان اللولوه و تا به امروز نشان دادند که هوشیار بوده و تا هنگام اجرای اصلاحات واقعی از خواسته های خود کوتاه نمی آیند.

دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به مسالمت آمیز برگزار شدن اعتراضات مردمی تصریح کرد: ما همچنان در صحنه باقی خواهیم ماند و در همه برنامه های مسالمت آمیزی که برای مطالبه خواسته ها و رهایی از بند دیکتاتوری و لذت بردن از حقوق اسلامی، انسانی و قانونی برگزار می شود حضور خواهیم داشت. ملت، منبع قدرت است و تا هنگامی که این اصل در بحرین احیا نشود به اعتراضات خود ادامه می دهیم و همانند سایر ملت هایی که برای دستیابی به آزادی و استقلال جان خود را از دست دادند حاضرین خود را فدای استقلال و آزادی کشور کنیم.

وی از عوامل قیام ملت های عربی یاد کرد و ادامه داد: فشار شدیدی که جوانان و ملت های عربی به دلیل سیاست های دیکتاتور و استبداد مآبانه حکام در خلیج فارس متحمل و سرنوشت آنان از سوی حکام به مصادره شده بود سبب شد تا صبر ملت های تونس و مصر و بحرین و سایر ملت های عربی به پایان رسیده و در برابر دیکتاتوری بایستند و اراده خود را به دیکتاتورها تحمیل سازند.

شیخ علی سلمان دستیابی به عزت و کرامت را اصلی ترین عامل قیام ملت های عربی خواند و تاکید کرد: ملت های عربی به دلیل فقر و محرومیت قیام نکردند، گرچه این عوامل نیز بی تاثیر نبودند، اما دستیابی به عزت و کرامت و آزادی از مهم ترین دلایل انقلاب های انجام گرفته در کشورهای عربی است. اوضاع اقتصادی در لیبیی مطلوب بود، اما این امر سبب نشد تا مردم به فکر عزت و کرامت خود نباشند و درصدد براندازی حکومت دیکتاتوری 40 ساله قذافی برآمدند.

این عالم شیعه بحرینی با تاکید بر اینکه قیام ملت ها همه جوامع عربی را فرامی گیرد بیان داشت: همه ملت های عربی در پی عزت و کرامت هستند و این امر را در بحرین مشاهده کردیم که فقیر و تاجر در راهپیمایی ها حضور یافتند و شعار آزادی و کرامت خواهی را سر دادند.

وی حکام عرب را به پذیرفتن خواسته های مردم فراخواند و گفت: از حکام بحرین، یمن و اردن می خواهم راه را برای تحقق اراده ملت ها بگشایند و با برگزاری انتخاباتی آزاد، پاک و شفاف این اجازه را به ملت بدهند که حکومت را بر اساس آرای خود انتخاب کنند و سرنوشت خود را نظیر سرنوشت حکام سابق نکنند.

علی سلمان افزود: از حکام کشورهایی که شاهد انقلاب های مردمی نیستند نیز می خواهم تا به اجرای اصلاحات ریشه ای مبتنی بر دموکراسی بپردازند و با اعطای کامل حقوق، این احساس را به مردم بدهند که آرا و نظرات آنان از اهمیت خاصی برخوردار است و همانند قذافی که قیام ملت ها را مورد تمسخر قرار دارد به اعتراضات مردمی بی توجه نباشند.

دبیرکل بزرگ ترین جمعیت معارض آل خلیفه درباره سفر خود به کشور مصر اظهار داشت: عرض تبریک بابت سرنگونی نظام حسنی مبارک و پیروزی انقلاب ملت مصر و اطلاع یافتن از اوضاع سیاسی مصر پس از انقلاب از مهم ترین دلایل سفر بنده به مصر بود و دیدارهای بسیار زیادی را در این سفر انجام دادیم. نکته مهمی که در این سفر مشاهده کردم تاکید کامل شخصیت های مختلف مصری بر مشروع بودن قیام ملت بحرین بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی آخرین تحولات کشور بحرین پرداخت و تصریح کرد: بحران سیاسی که مبارزه با دیکتاتوری، استبداد و سرکوب آزادی هاست همچنان در بحرین وجود دارد و تشکیل هیئت بررسی در تجاوزات اخیر که از سوی پادشاه تاسیس شده است نیز نمی تواند به پایان این بحران کمک کند، زیرا مشکل اصلی که در کشور وجود دارد دیکتاتوری است و این هیئت توانایی حل این مشکل بزرگ را ندارد. این هیئت اعلام کرد که درصدد بازگرداندن کارمندان اخراج شده است که این خبر بلافاصله تکذیب شد، اعلام کرد که محاکمه شهروندان از دادگاه های نظامی به دادگاه های اجتماعی منتقل می شود که این خبر نیز کذب محض از آب درآمد.

شیخ سلمان دخالت ایران در امور داخلی بحرین را دروغی دیگری از مقامات آل خلیفه عنوان کرد و ادامه داد: مقامات بحرینی با دروغ های نظیر دخالت ایران در امور داخلی کشور، طایفه ای بودن قیام ملت و خارج شدن اعتراضات از جنبه مسالمت آمیز می خواهند ذهن ها را از دیکتاتوری دور سازند، اما باید بدانند که جهانیان دیگر این اکاذیب را باور نمی کنند و فریب تبلیغات رسانه ای آنان را نمی خورند.

این عالم انقلابی تاکید کرد: مشکلی که در بحرین وجود دارد بسیار روشن و آشکار بوده و متشکل از نزاع میان دموکراسی و آزادی با استبداد و سرکوب است. شیعیان و اهل سنت بحرین در اوج بیداری و آگاهی قرار دارند و می دانند که دیکتاتورها حامی هیچ کدام از این دو مذهب نبوده و تنها در پی مصالح خود هستند.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: از قشرهای مختلف ملت می خواهم به جبهه دموکراسی و آزادی طلبان بپیوندند و هیچ شک و تردیدی را به دل خود راه ندهند. بسیاری از مردمی که در خانه های خود نشسته اند و از حضور در اعتراضات خودداری می کنند همین خواسته ها را دارند و آنان را به کنار گذاشتن ترس و هراس و حضور در صحنه دعوت می کنم./980/ب912/گ
ارسال نظرات