۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۷۸۹

مفتی مصر درخواست تخریب قبر امام حسین را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر، درخواست تخریب قبر امام حسین (ع) از سوی علمای وهابی را به شدت محکوم کرد.
شيخ علي جمعه مفتي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه، مفتی مصر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته مسجد سلطان حسن قاهره، ادعای برخی از علمای وهابی مبنی بر تخریب بارگاه های اهل بیت (ع) را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) به ما آموخت که خشونت علیه قبور از جهالت ناشی می شود و کسی که این عمل را انجام دهد از دین و عقل و انسانیت برخوردار نیست.

شیخ علی جمعه با اشاره به جایگاه والای قبور صالحین و اولیای خدا افزود: برخی از ملت ها به قبور پیامبران خود سجده می کردند، اما اسلام با این امر به شدت مخالفت ورزیده است، لیکن جایگاه والایی را برای قبور اهل بیت (ع)، صالحان و اولیای خدا در نظر گرفته است.

مفتی مصر تاکید کرد: قبر حضرت محمد (ص) هیچ گاه مورد عبادت قرار نمی گیرد، زیرا پیامر اکرم (ص) از خداوند خواسته است که قبر ایشان را بتی برای عبادت قرار ندهد و خداوند نیز این دعا را برآورده ساخت.

وی متهم کردن مسلمانان به شرکت را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: برخی از افراد گروهی از مسلمانان را مشرک و ضریح را بت می نامند، در حالی که قبر پیامبر اکرم (ص) در ضریح بزرگی قرار دارد.

علی جمعه درخواست یکی از علمای وهابی مبنی بر تخریب ضریح بارگاه های مقدس را محکوم کرد و اظهار داشت: افرادی که خواستار تخریب ضریح ها هستند باید لال شوند و از خداوند می خواهم که زبان و دست پاهای آنان را قطع کند، اینان دشمنان لجوجی هستند که چیزی جز مزخرف گویی بلد نیستند.

خطیب جمعه مسجد سلطان حسن قاهره ادامه داد: یکی دیگر از این جاهلان آرزوی تخریب قبر امام حسین (ع) را دارد، کسی که قبر امام حسین (ع) را بت بشمارد مسکینی مغرور است که قطع زبان و دست و پای وی را نیز از خداوند طلب می کنم. در مناقشه هایی که با برخی از این افراد جاهل و نادان داشتم تاکید می کردند که قبور، بت هستند، بنده به آنان گفتم اگر می خواهید راه و سیره پیامبر (ص) را ادامه دهید بدانید که ایشان به مدت 13 سال در مکه زندگی کرد، اما 360 بت را تخریب نکرد و شما تنها درصدد برانگیختن فتنه هستید./980/ب903/گ
ارسال نظرات