۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۷۹۱
خطیب مسجد الاقصی:

اندیشه های سلفی گرایان خطر بزرگی برای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب مسجد الاقصی، اندیشه های سلفی گرایان را خطر بزرگی برای دین اسلام عنوان کرد.
شيخ يوسف جمعه سلامه خطيب مسجد الاقصي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف جمعه سلامه، خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی التوافق عربستان که پس از دیدار با مفتی عربستان برگزار شد با اشاره به اختلافات شدید میان سلفی گرایان و مفتی مصر گفت: سلفی گرایان افراطی به شدت در حال توهین به دکتر علی جمعه، مفتی مصر هستند و هجمه های فراوانی را علیه وی آغاز کرده اند. این افراد حتی علمای الازهر را نیز هدف قرار داده و این حملات در حال افزایش است.

وی اندیشه های سلفی گرایان را خطر بزرگی برای اسلام دانست و افزود: اندیشه های سلفی گرایان، مقدسات و نمادهای دین را تهدید می کند و تنها مردان دینی الازهر و علمای بزرگ هستند که می توانند در برابر این اندیشه های گمراه بایستند و پاسخ محکمی به تفکر غلو آمیز آنان بدهند.

شیخ یوسف سلامه بر لزوم همبستگی مسلمانان در برابر نقشه صهیونیست ها تاکید کرد و اظهار داشت: صهیونیست ها از مشکلات کنونی که در جوامع عربی وجود دارند نهایت استفاده را برده و نقشه یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی را که خواسته علمای یهودی است را اجرایی می سازند.

خطیب مسجد الاقصی تصریح کرد: بازی صهیونیست ها با مقدسات اسلامی باید مورد اهتمام همگان قرار گیرد و مسلمانان و عرب ها موظفند یکپارچه شده و در برابر نقشه های یهودی سازی که به صورت مستمر از سوی یهودیان انجام می گیرد ایستادگی کنند.

علی جمعه، مفتی مصر نیز به خبرنگار التوافق گفت: صهیونیست ها به صورت منظم و مستمر به مسجد الاقصی که قبله اول مسلمانان است تجاوز می کنند و امت اسلامی باید برای حمایت از این مسجد و پایان دادن به تجاوزهای اسرائیل بپاخیزد.

وی از ملت فلسطین خواست اختلافات را کنار گذاشته و تنها به فکر مقابله با اشغالگران صهیونیست و دفاع از سرزمین خود باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات