۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۸۵۹
علیرضا افشار:

طرح تحول اجتماعی نیازمند بهره‌مندی از نیروی انسانی دلسوز و توانمند است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور نیروی انسانی دلسوز، متعهد و توانمند را لازمه و مقدمه اجرای مطلوب طرح تحول اجتماعی دانست و افزود: اگر خواهان نتیجه بخشی این طرح در دراز مدت و همچنین مقابله با جنگ نرم دشمنان هستیم، باید در حوزه فرهنگ هزینه کرد و نسبت به نیازها، امکانات مناسب فراهم کرد.
عليرضا افشار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست منطقه ای کارگروه های تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده امروز با شرکت استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل با هدف تبیین و تشریح طرح تحول اجتماعی و تشکیل جلسات کمیته های فرهنگی در تبریز آغاز شد.

علیرضا افشار، قائم مقام وزیر کشور در سخنانی انسجام فرهنگی لازمه نتیجه بخشی طرح ها دانست و اظهار داشت: مساله فرهنگ همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، چنانکه فرهنگ و اخلاق جایگاه برجسته‌ای در متون اسلامی و قرآن کریم دارد.

وی فرهنگ را زیربنای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دانست و با اشاره به توطئه های فرهنگی و عقیدتی استکبار جهانی تصریح کرد: ترس استکبار از ایران، ترس از فرهنگ این کشور است که پایه ‌های قدرت غرب در منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

افشار با تاکید بر تقویت فرهنگ اقتصادی، سیاسی و علمی و در جامعه گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بالا رفتن سن ازدواج و نیز باندهای فساد و فحشا بر یکدیگر تاثیر داشته و به یک برنامه جامع ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سرمایه اجتماعی نیاز داریم.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به سه رویکرد پیشگیری، درمان و مقابله در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی بازمهندسی و نهایی شده و اکنون دو حرکت همزمان برای اجرای آن انجام می‌ شود.

وی نیروی انسانی دلسوز، متعهد و توانمند را لازمه و مقدمه اجرای مطلوب طرح تحول اجتماعی دانست و افزود: اگر خواهان نتیجه بخشی این طرح در دراز مدت و همچنین مقابله با جنگ نرم دشمنان هستیم، باید در حوزه فرهنگ هزینه کرد و نسبت به نیازها، امکانات مناسب فراهم کرد.

همچنین احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: رسالت امروز ملت ایران رساندن صدای فرهنگ غنی ایرانی اسلام به جهانیان است، غلفت در بخش فرهنگ و هنر نابخشودنی است.

وی ادامه داد: شناساندن هویت ملی، معرفی تاریخ، اسوه ها و الگوهای کشور با زبان هنر به ویژه توسط سینما ضرورت امروز جامعه در حوزه های فرهنگی است، البته پرداختن و آموزش جهت توسعه فرهنگ و حقوق شهروندی مبتنی بر حقوق اسلامی و آموزه های دینی ضرورتی انکارناپذیر است.

گفتنی است، این نشست با برگزاری 23 کمیته تخصصی از جمله در موضوع برنامه های هماهنگی با صدا و سیما، شبکه تبلیغی مدارس و توافقنامه با آموزش و پرورش، برنامه خانه های قرآن و تشکل های قرآنی، تبلیغات شهری، سازمان های مردم نهاد در جهت طرح تحول اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و کاهش آسیب های اخلاقی پیگیری می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات