۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۹۱۰

زمان برگزاری همایش تبریز، اولین پایتخت تشیع تغییر یافت

خبرگزاری رسا ـ با تغییر در زمان برگزاری نخستین همایش بین‌المللی « تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام» به منظور حضور هر چه بیشتر علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی، فرصت حضور در این همایش تمدید شد.
همايش بين المللي اولين پايتخت تشيع
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: همزمانی برگزاری همایش تبریز پایتخت تشیع جهان اسلام با ماه ذیحجه و برگزاری کنگره عظیم و معنوی حج و حضور تعداد قبال توجهی از علمای دعوت شده به همایش در سرزمین مقدس وحی، یکی از دلایل این تغییر زمان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به ادامه داشتن ارسال مقالات ارزشمند به دبیرخانه همایش و استقبال صورت گرفته از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی، زمان برگزاری این همایش به فرصت مناسب‌تری موکول شد.

محمدی، حضور قابل توجه مسلمانان کشورها را در مراسم حج نشانه قدرت انکارناپذیر اسلام در جهان خواند و گفت: این حضور در خانه خدا عامل وحدتی برای مسلمین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اظهار علاقه‌مندی علمای کشورهای مختلف و داخل کشورمان برای حضور در همایش تشیع یادآور شد: استقبال از حضور در این همایش نشانه قدرت اسلام و ترویج تفکر شیعه در جهان امروز است.

محمدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر فراگیر شدن بیداری اسلامی در جهان افزود: انقلاب اسلامی ایران با همراه داشتن تفکر شیعی، سرمشق خوبی برای مقابله با استبداد در سایر کشورها بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی می‌تواند در انتقال هر چه بیشتر فرهنگ تشیع و توسعه آن در جهان اسلام موثر باشد.

محمدی یادآور شد: محورهای این همایش شامل ورود و گسترش تشیع در آذربایجان، کتاب‌شناسی تاریخ تشیع در آذربایجان، آذربایجان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حکومت‌های محلی آذربایجان و تشیع، نقش علما و متفکران در گسترش تشیع در آذربایجان، تبریز و تشیع و تشیع در آینه ادبیات و هنر آذربایجان است.

وی تاکید کرد: با توجه به جابه‌جایی زمان برگزاری همایش، علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی تبریز پایتخت تشیع جهان اسلام ارسال کرده و برای آگاهی از اخبار و اطلاعات مرتبط با همایش به تارنمای اینترنتی این همایش به نشانی www.tab-shiite.ir مراجعه کنند.

محمدی یادآور شد: نخستین همایش بین‌المللی تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت استانداری آذربایجان‌شرقی و دانشگاه تبریز برگزار شده و حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی کشور همچنین سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی نیز در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

وی در پایان با بیان اینکه زمان برگزاری این همایش متعاقبا اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود این همایش در تاریخ 22 و 23 در تبریز برگزار شود./935/د103/س
ارسال نظرات