۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۹۱۱

پیام مشترک امام جمعه و استاندار زنجان در پی ارتحال آیت الله عمید زنجانی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان در پیامی مشترک درگذشت آیت‌الله عمید زنجانی را تسلیت گفتند.
آيت الله عباسعلي عميد زنجاني رئيس اسبق دانشگاه تهران و استاد گروه حقوق اين دانشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان، در پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی واعظی و محمد رئوفی‌نژاد آمده است: رهروان و عالمان الهی هدفی جز کسب رضایت و خشنودی حضرت حق نداشته و گام برداشتن در این عرصه بهترین پاداشی است که خداوند به آنان عطا کرده است.

‌در این پیام آمده است: در ماه ذیحجه که طالبان دیدار واقعی، تلبیه‌کنان به سوی معبود خویش می‌شتابند یکی از پویندگان علم و عمل که عمری را در راه آموزش حقایق دینی و اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری نمود، چشم از عالم خاکی بر بست و به خالق خود لبیک گفت‌.

در پیام مشترک امام جمعه و استاندار زنجان با اشاره به اینکه در گذشت حضرت آیت‌‌الله عمید زنجانی ضایعه عظیمی است که دل‌های مومنین را محزون کرد، آمده است: عروج ملکوتی این عالم ربانی را به محضر منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و مردم ولایت مدار و شهید پرور زنجان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم.

همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در پیام جداگانه ای درگذشت آیت الله عمید زنجانی را به جامعه علمی روحانی، دانشگاهی، ملت بزرگ ایران و خاندان آن مرحوم تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی، فقیه وارسته و عالم مجاهد، موجب تأسف و تألم شد و بی‌تردید فقدان این استاد عالیقدر ثلمه‌‌ای برای حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

در پیام اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان آمده است این عالم برجسته فقید در طول حیات پر برکت خود در پنجاه سال تدریس و تربیت دانشجویان و طلاب و تألیف پیش از 40 جلد کتاب ارزشمند در دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه تهران همواره منشأ خیرات و برکات فراوان برای کشور بودند، که بی‌شک روح ایشان از ثواب آن خدمات خالصانه بهره وافر خواهد برد.

اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان این ضایعه را به خاندان مکرم، شاگردان و جامعه علمی روحانی و دانشگاهی ملت بزرگ ایران تسلیت عرض نموده و از حضرت احدیت برای آن فقید سعید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌نماید.

گفتنی است، آیت الله عباسعلی عمید زنجانی 10 فروردین 1316 در شهرستان زنجان، بدنیا آمد.

عضویت در گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و تدریس حوزه و دانشگاه و دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق مرحوم آیت الله عباسعلی عمید زنجانی است./935/د103/س
ارسال نظرات