۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۹۴۷
مقتدی صدر خبر داد؛

ساخت پایگاه نظامی توسط آمریکایی ها در کردستان عراق

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق از ساخت پایگاه نظامی در کردستان عراق از سوی اشغالگران آمریکایی خبر داد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی که در روزنامه صوت الحریه این کشور منتشر شد بر عدم پایبندی نیروهای آمریکایی به توافقنامه امنیتی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: اعتقاد کاملی دارم که اشغالگران آمریکایی به بندهای توافقنامه امنیتی با عراق پایبند نخواهند بود و در پایان سال جاری از این کشور خارج نمی شوند.

وی افزود: اوضاع و شواهدی که وجود دارد نشان می دهد که بر خلاف آنچه رسانه های غربی درباره خروج نیروهای اشغالگر از عراق سخن می گویند، آمریکایی ها تمایلی برای اجرای بند خروج کامل نیروهای خود از عراق ندارند.

مقتدی صدر از ساخت پایگاه نظامی در کردستان عراق از سوی آمریکایی خبر داد و تصریح کرد: آمریکایی ها حتی در حال ساخت پایگاه نظامی در روستای سیبران واقع در شمال غربی شهر اربیل کردستان عراق هستند و این نشان دهنده عدم خروج کامل آنان از کشور هستند.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: بارها نسبت به عدم خروج کلی نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق هشدار داده بودم و بار دیگر تاکید می کنم که اشغالگران نمی خواهند عراق را برای همیشه ترک کنند و هیچ احترامی به خواسته و نظر ما ندارند.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن در سال 2008 میلادی به امضا رسید، نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند.

دولت آمریکا در حالی که 2 ماه به پایان سال 2011 میلادی مانده است به شدت به دولت و پارلمان عراق فشار وارد می سازند تا مدت حضور نیروهای خود را در این کشور تمدید کنند.

دولت، پارلمان، گروه های سیاسی و قشرهای مختلف مردم عراق بر عدم تمدید این توافقنامه و لزوم خروج کامل اشغالگران از خاک این کشور تاکید دارند.

مقتدی صدر نیز بارها نسبت به ادامه حضور اشغالگران آمریکایی هشدار داده و آنان را به مقاومت مسلحانه شدید در صورت عدم خروج از کشور تهدید کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات