۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۱۷۹
عضو خبرگان رهبری:

حماسه 13 آبان حاصل بصیرت نخبگان دانشگاهی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه 13 آبان‌ را طلیعه صبح آزادی و رهایی از استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: دانشجویان آگاه در این روز چشم فتنه را کور کردند و با تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی دیگر را خلق کردند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اگر با نگاهی عمیق به حوادث رخ داده در 13 آبان سال 58 بنگریم، خواهیم دید که بصیرت نخبگان دانشگاهی سبب وقوع این حماسه تاریخی شد، البته حمایت امام راحل از این حرکت شجاعانه دانشجویان، در واقع نمایانگر اوج تیزبینی و آگاهی به زمان از سوی ولایت فقیه بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که انحراف انقلاب مشروطه در سایه انحراف نخبگان از مسیر دین و روحانیت بود، گفت: انحراف برخی مشروطه خواهان روشنفکرنما به حدی بود که سفارت خانه‌های بیگانگان را پناهگاه خود قرار داده بودند، تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با انقلاب مشروطه در این است که این بار نخبگان با هوشیاری و بصیرت سیاسی سفارت خانه های بیگانگان را لانه جاسوسی می دانستند.

امام جمعه مراغه خاطر‌نشان کرد: مردم و دانشگاهیان در 13 آبان 58 می دانستند که سفارخانه آمریکا مرکزی برای طراحی ناآرامی ها و تفرقه افکنی ها در ایران است؛ از این رو با درایت تمام اقدام به تسخیر سفارتخانه آمریکا کردند، با نگاهی عمیق به حوادث آن روز خواهیم یافت که جامعه ایران اشتباهات و کاستی های انقلاب مشروطه را در انقلاب اسلامی خود جبران کرده است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود سیزده آبان، را طلیعه صبح آزادی و رهایی از قیود استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: دانشجویان آگاه در این روز چشم فتنه را کور کردند و با تسخیر لانه جاسوسی، انقلابی دیگر را خلق کردند.

وی با بیان این‌که سالروز سیزده آبان یاد آور سه خاطره بزرگ و سه نقطه عطف در تاریخ نهضت بزرگ اسلامی است، ادامه داد: 13 آبان یادآور پایداری و فداکاری ملت مجاهد و انقلابی ایران در مبارزه با قدرت های شیطانی و استکباری است و روزی سرنوشت و تاریخ ایران اسلامی به حساب می آید.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پایان افزود: در شرایط کنونی که موج بیداری اسلامی در منطقه به شکل وسیعی قدرت های دست نشانده آمریکا را به تلاطم انداخته است، امت اسلامی باید با الهام از اندیشه‌های امام راحل و رهنمود‌های رهبری در راستای صیانت از ارزش‌های اسلامی، استقلال و اقتدار هر چه بیشتر ایران گام بردارند.‌/935/ت301/س
ارسال نظرات