۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۲۵۲
ائمه جمعه خوزستان:

شعارهای انقلابی 13 آبان فراتر از مرزهای بین المللی رفته است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته، تصریح کردند:امروز 13 آبان از یک کشور و منطقه فراتر رفته و به عنوان یک روز جهانی مبارزه با استکبار شناخته می‌شود.
راهپيمايي 13 آبان در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به سالروز 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: وقایع روز 13 آبان که امروز مصادف شده ‌است با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) از سال 1343 و با محدود کردن یکی از شاگردان باقرالعلوم آغاز شده و با به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان در سال 1357 ادامه یافت و سپس حرکت قهرمانانه جوانان غیور ایرانی در تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 متبلور شد.

وی بیان داشت: جوانان ایرانی در سال 58 توانستند عقاب‌های تیزچنگال آمریکایی را که گمان می‌کردند لانه جاسوسی مرکز شکست ایران است، در خانه تحقیر و از صحنه تاریخ محو کنند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: به خاطر وجود ائمه عصمت و طهارت است که بهشت وجود دارد و مردم، روحانیت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما همه از همین منبع علمی روحانی تغذیه می‌کنند و نهضت علمی ائمه روز به روز فروزان‌تر می‌شود.

وی به توطئه‌ها و تحرکات جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در این روزها ادعاها و پرونده سازی‌های جدیدی علیه ایران در شورای امنیت صورت داده و قصد پیمودن راه تحریم‌های سنگین‌تر را دارند. آنها در فکر اجرای الگوی فشار از بیرون و تغییر از درون هستند و این حرکات آنها معنایی جز فرافکنی ندارد و هدف آن منحرف کردن اذهان از مسائل و بحران‌های داخلی آنهاست.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، به دیگر اهداف غربی‌ها در مبارزه با بیداری ملت‌ها اشاره و عنوان کرد: هدف آنها انزواسازی ایران و خارج کردن آن از گردونه عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و علاوه بر آن تغییر رفتار ایرانیان در ستیز با آمریکاست.

وی اضافه کرد: امروز همه بنیان‌های آمریکا دستخوش تغییر شده‌اند و از این جهت آنها در صدد انحراف افکار مردم جهان از جنبش وال استریت هستند.
امام جمعه آبادان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، با تأکید بر اینکه بصیرت و آگاهی و خروش ملت‌ها در کنار صبر و مقاومت مردم ایران به عنوان یک الگوست، تصریح کرد: امروز اسلام و اراده ایرانیان بر روی منافع استکبار جهانی فشار وارد کرده‌ و این‌ها همه واقعیت‌هایی است که یکی پس از دیگری تحقق می‌یابند.

مردم جهان پیام 13 آبان را دریافت کردند

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی، به سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدام های امام باقر(ع)، ادامه دادن نهضت پیامبر (ص)، معاد شناسی، تفسیر قرآن، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی تصریح کرد: امام باقر(ع)، امر به معروف و نهی از منکر را بنیان گذاشته و امام صادق (ع) آنها را ادامه و بدین ترتیب دین احیا شده و احادیث پیامبر (ص) از طریق این بزرگواران به نسل های بعد منتقل می شدند.

حجت الاسلام ابوعلی، خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه دینی و شیعی ما بیانگر اسلام نابی است که از ایام امام باقر (ع) و امام صادق (ع) احیا گردیده و امروز نیز این حوزه‌ها رسالتشان بیان معارف دین و معارف امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است که باید با جدیت به آن بپردازند.

وی با گرامیداشت روز 13 آبان و تقدیر از حضور با شکوه مردم و مسؤولان در این راهپیمایی گفت: انقلاب اسلامی و 13 آبان از حوزه‌های علمیه رقم خورده و این تاریخ به یکی از تاریخ‌های پر افتخار ما تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه بهبهان، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: 13 آبان امروز از یک کشور و منطقه فراتر رفته و به عنوان یک روز جهانی مبارزه با استکبار شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دوران قبل از آغاز انقلاب اسلامی ایران، اسلام را وارد عرصه سیاست کرده و امروز مردم دنیا هم دموکراسی و هم اسلام را تجربه می‌کنند و این تجربه‌ای است که اسلام به ما یاد داد.

خطیب جمعه بهبهان، افزود: در 13 آبان سال 58 دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را اشغال کرده و در آن روز ابر قدرتی همانند آمریکا را زیر سوال بردند. انقلاب اول در سال 57 نوکر را بیرون کرده و انقلاب دوم در 13 آبان 58 ارباب را بیرون کرد و امروز این حرکت‌ها را جهانی کرده و روز ملی مبارزه با استکبار در سراسر جهان به راه افتاده است.

مردم با حضوری پرشور در راهپیمایی 13 آبان سیلی محکمی به استکبار زدند

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: استکبار جهانی بارها در سال‌های گذشته از ایران اسلامی سیلی خورده؛ از این رو زخم خورده این روحیه انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در مقابل استکبار کارنامه‌ای درخشان دارد، بیان داشت: ایران اسلامی مقابل استکبار جهانی کارنامه‌ای درخشان داشته و به این دلیل در میانه میدان، یاران زیادی پیدا کرده که این مسأله آمریکا را به وحشت انداخته است.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به اینکه ترس آمریکا از همه‌گیر شدن این روحیه بود، افزود: آمریکا در هراس بود که این روحیه همه گیر شود ولی در شرایط کنونی چنین اتفاقی افتاده و بر این اساس ایران اسلامی از ابتدا میدان دار این اتفاق بزرگ در جهان بوده است.

حجت الاسلام سلیمانی، با اشاره به اینکه ملت ایران ابهت آمریکا را در جهان شکسته‌، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی ابهت آمریکا را در جهان شکسته و بر این اساس می‌توان گفت که ایران در عرصه مبارزه با استکبار جهانی موفق بوده و دستاوردهای زیادی را بدست آورده است.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی همه جای جهان فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که صدای مرگ بر آمریکا طنین انداز بام های جهان شده، نشان از پیروزی سربازان خدا و نابودی ظالمان و مستکبران است.

13 آبان بهترین مصداق یوم الله و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، 13 آبان را بهترین مصداق یوم الله و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: جهان استکبار تا کنون دو سیلی خیلی محکمی را از ملت ایران دریافت کرده که یکی از آنها پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رغم اتحاد شرق و غرب علیه انقلاب و دیگری نیز اسیر شدن جاسوسان آمریکا به دست جوانان و نوجوانان این سرزمین است.

وی با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 1343 به ترکیه و سپس به نجف و فرانسه، گفت: تبعید امام راحل از ایران آخرین ترکش رژیم منحوس پهلوی بود اما همین هجرت امام راحل سبب بیداری مردم شد.

حجت الاسلام امام، از خطبه های نماز جمعه این هفته، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، تربیت شاگردان و طلاب برجسته توسط آن حضرت را با وجود فشار و خفقان آن دوران از رشادت‌های آن امام همام دانست.

وی با توصیه مردم به قرائت و حضور در مراسم های ویژه دعای عرفه، اظهار داشت: استغفار و حضور در مراسم های ویژه دعای پرفیض عرفه سبب آمرزش گناهان و اجابت اعمال انسان می شود.

راهپیمایی 13 آبان نشان از حمایت از آرمان های نظام است

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، امام جمعه موقت دزفول، در خطبه های نماز جمعه دزفول، با تقدیر از حضور گسترده مردم متدین دزفول در راهپیمایی 13 آبان، اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 13 آبان، نشان دهنده اعلام حمایت آنها از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه است. جوانان ما باید بدانند شعار مرگ بر آمریکا یک عبادت است و نمادی از مبارزه ملت شریف ایران با استکبار جهانی است. 

امام جمعه موقت دزفول با بیان که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان یک انقلاب دیپلماتیک بود و جنایات آمریکا را برای همه رسوا کرد، گفت: صدها سند از جنایات آمریکا در ایران است که رو کردن هر کدام از این سندها آبروی آمریکا را در دنیا خواهد برد.

وی بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، خطاب به دانش آموزان و دانشجویان گفت: نوجوانان دوران قبل از انقلاب را درک نکرده اند ولی باید بدانند اگر قبل از انقلاب یک آمریکایی در ایران مرتکب جرم می شد دادگستری ایران حق مجازات وی را نداشت. در آن زمان ایران یکی از ذلیل ترین کشورهای منطقه بود ولی امام راحل (ره) به مردم ایران عزت داد و مردم باید به شکرانه این عزت در مقابل استکبار جهانی به مبارزه برخیزند.

حجت الاسلام خسروپناه، در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای منطقه گفت: آمریکا نفت و میراث فرهنگی عراق و افغانستان را به تاراج برد و نفیس ترین میراث فرهنگی نجف را به موزه های خود منتقل کرد.

13آبان روز ذلیل شدن استکبار جهانی است

حجت الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در خطبه نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: این روز هم شیرین و هم تلخ بود و تلخی آن در کام آنهایی که با تسخیر لانه جاسوسی برای همیشه دستشان از منافع ایران اسلامی کوتاه شد، ماندگار گردید. 

وی 13 آبان را روزی شیرین و به یادماندنی برای مردم شریف ایران و مستضعفان جهان دانست و گفت: در این روز نیز استکبار جهانی امام را از ایران تبعید کرد ولی 15سال بعد امریکا با مشت کوبنده ملت سرافراز اسلامی از این کشور رانده شد.  13 آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند.

امام جمعه خرمشهر، در پایان خطبه های نماز جمعه ای هفته، اظهار داشت: واقعه 13 آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت./9465/پ202/ص
ارسال نظرات