۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

عرفه روز نیایش، معرفت و خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: عرفه روز همایش بزرگ معرفت و نیایش، روز شور و شوق تشنگان معرفت و عارفان عاشق براى حضور در عرفات است،
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن روز عرفه‌ گفت: عرفه، روز شناخت است، روزی است که خداوند رحیم بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا خوانده و خوان کرم و احسان خویش را برای آنان می گسترد و درهای مغفرت و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.

وی اظهار داشت: روز عرفه داراى دعاهاى فراوانى است، ولى دعاى عرفه امام حسین(ع) داراى جایگاه ممتازی است و عمیق‏‌ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سالار شهیدان(ع) جارى گشته است.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: دعای عرفه شامل مطالب بسیاری نظیر شناخت خداوند، بیان صفات الهی، تجدید عهد و پیمان با پروردگار، شناخت پیامبران،توجه به آخرت، سیر اندیشه در آفاق جهان و یادآوری نعمت‎ها بی‎کران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن نعمت‎ها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: بحث امام شناسی یکی از مباحث بسیار مهمی است که در دعای عرفه به آن اشاره شده، از آنجایی که انسان نمی تواند بدون راهنما به کمال و هدف نهایی که همانا قرب الهی است دست یابد از این جهت خداوند انبیاء و ائمه معصومین(ع) را فرستاده است.

وی ادامه داد: عرفه روز شناخت و دعای عرفه، نور خدا در زمین است، چرا که به سرعت انسان را به خدا متصل می‌کند و سبب می‌شود انسان از تعلقات کنده شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که عرفه روز همایش بزرگ معرفت و نیایش، روز شور و شوق تشنگان معرفت و عارفان عاشق براى حضور در عرفات است، ادامه داد: عرفه روز گستراندن خوان کرم و احسان، روز حضور بندگان در ضیافت‌خانه خاص الهی در خارج از حرم، روز گشودن درهای بخشش و رحمت خداوند بر روی زائران است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که دل در جوشش ناب عرفه، وضو می گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می شود، گفت: آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است. لب ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم ها امان خود را از بارش توبه، از دست داده اند./950/ت302/س

ارسال نظرات