۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۴۱۳
در روز عید سعید قربان؛

مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب علوم دینی در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب علوم دینی نجف، روز گذشته از سوی خطیب جمعه این شهر برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب در نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب علوم دینی دانشگاه اسلامی امام مهدی (عج) نجف اشرف، روز گذشته به مناسبت عید سعید قربان و پس از اقامه نماز این عید سعید در حسینیه فاطمیه کبری این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علما، روحانیون، طلاب علوم دینی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، طلاب علوم دینی توسط حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام قبانچی پس از این مراسم بر لزوم حضور جوانان در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: جامعه به شدت به حضور جوانان مومن و متدین و همچنین دانشجویان توانا نیازمند است و از خانواده ها می خواهم تا شرایط حضور فرزندان خود را در حوزه های علمیه فراهم سازند.

وی افزود: این جوانان با توجه به توانایی هایی که دارند می توانند پس از فارغ التحصیل شدن از دروس حوزه علمیه نجف، به علمای پرچمدار پیام اهل بیت (ع) در جهان مبدل شوند.

خطیب جمعه نجف پیش از این مراسم در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره قیام ملت های غربی تصریح کرد: گسترش اعتراضات در آمریکا، انگلستان و سایر کشورها نشان می دهد که ملت های مختلف در حال بیداری و آزادی از نظام سرمایه داری مبتنی بر استعمار، اسلام ستیزی و فاصله طبقاتی هستند و به سوی رهایی از استبداد گام برمی دارند.

سید صدرالدین قبانچی از ممنوعیت ادای اعمال حج شیعیان عربستان از سوی دولت آل سعود به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ممنوعیت ادای حج از سوی آل سعود به شهروندان شیعه این کشور، ارسال نیروهای نظامی برای سرکوب ملت بحرین و حمله شدید خطیب مسجد النبی به عقاید شیعیان، اوج دشمنی با پیروان اهل بیت (ع) و طایفه گری نظام را نشان می دهد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: به زودی روزی فرامی رسد که شاهد سرنگونی نظام سعودی مبتنی بر ظلم و طایفه گری و وابستگی به بیگانگان و آزادی ملت عربستان از بند این طاغوت حاکم خواهیم بود./980/ب901/گ
ارسال نظرات